wtorek, 29 stycznia 2013

Kosmetyczne ciekawostki - "olejek" kawowy Naturia

Krążąc dziś między półkami w sklepie Społem dałam się zwabić serii olejków pod prysznic/do kąpieli Joanna Naturia.
Spotkałam się z nimi po raz pierwszy i bardzo mnie zaciekawiły - uwielbiam tego typu produkty pod warunkiem, że ich skład nie przeraża:)

Zdecydowałam się na ten olejek również ze względu na włosy - jestem ciekawa jak sprawdzi się takie połączenie SLS i parafiny, które widnieją na początku składu.
Z trzech wersji - truskawkowo-śmietankowej, która pachnie landrynkowo-plastikowo, waniliowej, zabijającej słodyczą (zbyt duszący i słodki zapach nawet dla mnie, miłośniczki ciężkich, otulających aromatów) oraz kawowo-śmietankowej, pachnącej jak cukierki kopiko - wybrałam tę ostatnią. 

Analiza składu:

Aqua (woda)
Paraffinum Liquidum (emolient, komedogenny, tworzy na skórze film co daje pośrednie działanie nawilżające, nadaje połysk, zmiękcza i nawilża, chroni, zapobiega elektryzowaniu się włosów)
Sodium Laureth Sulfate (detergent, dobrze się pieni, może podrażniać)
PEG-40 Hydrogenated Castor Oil (emulgator, substancja odtłuszczająca, uważany za bardzo bezpieczny składnik kosmetyków)
Cocamidopropyl Betaine (delikatna substancja myjąca, łagodzi drażniące działanie silnych detergentów)
Sodium Chloride (chlorek sodu, wpływa na konsystencję kosmetyku zawierającego anionowe substancje powierzchniowo czynne np. SLS)
Hydrolyzed Milk Protein ( hydrolizat protein mleka, substancja filmotwórcza zatrzymująca wodę w naskórki, przez co nawilża i zmiękcza, łagodzi podrażniające działanie anionowych substancji powierzchniowo czynnych, czyli np. SLS)
Coffea Arabica Extract (ekstrakt z kawy)
Propylene Glycol (humektant, nawilża, może podrażniać jeśli jest stosowany na chorobowo zmienioną skórę, jest to substancja na temat której toczy się wiele dyskusji - osobiście przekonałam się, że bardzo pomaga wnikać wszelkim drobnoustrojom, sprzyja rozwijaniu się infekcji, więcej w TYM poście)
Citric Acid ( kwas cytrynowy, posiada właściwości złuszczające dzięki czemu usuwa przebarwienia i rozjaśnia skórę)
Disodium EDTA (konserwant)
Parfum (zapach)
DMDM Hydantoin (konserwant, budzi sporo kontrowersji)
Methylchloroisothiazolinone (konserwant)
Methylisothiazolinone (konserwant)
CI : 42090 (barwnik)
CI : 16255 (barwnik, może wywoływać alergie)
CI : 19140 (barwnik, silnie alegrizujący)

Jak widać skład nie zachwyca(w przeciwieństwie do zapachu:)).


Konsystencja i działanie:

Produkt pierwotnie jest rozwarstwiony ("pianka" i olej), przed użyciem należy dobrze go wstrząsnąć. Tworzy się kremowo-mleczny płyn, który zdecydowanie mógłby być bardziej gęsty. 
Dobrze się rozprowadza na skórze, ale kiepsko u niego z wydajnością.

Nie zauważyłam żadnych efektów jeżeli chodzi o nawilżenie, skóra w dotyku jest "normalna", niestety olejek spowodował swędzenie, szczególnie na nogach.

Możliwe, że lepiej sprawdziłby się jako olejek do kąpieli.

Opinia:

Produkt pozostawia wiele do życzenia, niewiele ma wspólnego z prawdziwym pielęgnującym olejkiem, a na pewno daleko mu do "nawilżająco-odżywczego". 
Pięknie pachnąca ciekawostka kosmetyczna za niską cenę (6-7zł), po którą sięgnę od czasu do czasu tylko ze względu na kawowy aromat.

W najbliższym czasie wypróbuję go również na włosach po zmieszaniu z szamponem BabyDream. 


6 komentarzy:

  1. Moje włosy nie lubią się z parafiną. Ale olejek rzeczywiście ma fajny zapach, miałam kiedyś - używałam do ciała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pokochałam go za oblędny zapach :)

    Zapraszam do mnie : coffeebreakforkate.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię olejki z tej serii, szczególnie truskawkowy. Zjadłabym go z chęcią.:D Obserwuję.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniale opisujesz składy , nie znam sie jeszcze ciagle sie ucze. ulatwilas mi sprawe :-) dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. staram się dołączyć kilka słów na temat każdego składnika bo wiem, że goła lista zniechęca, albo jest równie zrozumiała co chińskie znaczki:))
      cieszę się, że taka forma okazała się pomocna:)

      Usuń
    2. :) Naprawdę super to wymyśliłaś:)!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...