wtorek, 23 kwietnia 2013

Odżywka Yves Rocher z wyciągiem z głogu

Ostatnio coraz bardziej lubię zaglądać do Yves Rocher - ładne składy, naprawdę fajne promocje i zawsze jakiś kosmetyk, który wpadnie w oko.

Miesiąc temu padło na odżywkę do włosów farbowanych - leżała sobie schowana i czekała, aż wykończę wszystkie odżywki i maski które zalegały w łazience (większość sięgała już dna, więc postanowiłam odpuścić sobie testowanie nowości i zużyć resztki).





Cena regularna : ok. 12 zł, w promocji 10 zł. / 150 ml.

Skład:

Aqua (woda)

Stearyl Alcohol (emolient, tzw. alkohol tłuszczowy występujący w olejach, woskach i tłuszczach w       związanej formie. Decyduje o konsystencji i lepkości produktu, stabilizuje emulsje. Tworzy na włosach delikatny, zmywalny film, który zapobiega odparowywaniu wody (nawilża).)

Cetyl Alcohol (emolient tłusty, może być komedogenny. Odpowiada za konsystencję, ma również lekkie właściwości emulgujące. Tworzy na włosach delikatny, zmywalny film, który zapobiega odparowywaniu wody (nawilża).  Jest stosowany w maskach do każdego rodzaju włosów, wygładza.)

Behentrimonium Chloride (substancja aktywnie myjąca, oczyszczająca włosy i skórę, dobrze się wchłania. Wygładza, ułatwia rozczesywanie, zapobiega elektryzowaniu. Nabłyszcza włosy, nadaje im miękkość.)

Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil (olej ze słodkich migdałów, polecany do wszystkich typów włosów - nawilża, zmiękcza, dodaje włosom blasku. Nadaje się do zabezpieczania włosów np. przed kąpielą w basenie, ochroni włosy przed działaniem promieni słonecznych)

Butyrospermum Parkii (Shea) Butter (masło Shea/Karite, nawilża i zmiękcza włosy)

Crataegus Monogyna Flower Extract (wyciąg z głogu jednoszyjkowego - oprócz właściwości wzmacniających serce, obniżających poziom cholesterolu we krwi, poprawiających pracę mózgu oraz wielu, wielu innych (o których możecie poczytać tutaj) pomaga zwalczyć choroby skóry np. trądzik różowaty, włosom dodaje blasku. Zarówno kwiatostany z liśćmi jak i owoce zawierają flawonoidy, procyjanidy, kwasy organiczne - m.in. cytrynowy, chlorogenowy i kawowy, garbniki, pektyny, olejki eteryczne, sole mineralne, witaminę C oraz witaminy z grupy B)

Parfum (zapach)

Isopropyl Alcohol (rozpuszczalnik, konserwant, zapobiega rozwojowi grzybów i bakterii, odkaża, ułatwia penetrację składników kosmetyku wgłąb włosa. Może silnie wysuszać i podrażniać!)

Glycerin (gliceryna, humektant, działanie nawilżające)

Sodium Benzoate (benzoesan sodu, konserwant)

Citric Acid (kwas cytrynowy, regulator pH, rozpuszcza się w wodzie)

Panthenol (humektant, prowitamina B5, działa przeciwzapalnie, koi)

Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride (działanie antystatyczne, ułatwia rozczesywanie włosów)

Tocopherol (witamina E, przeciwutleniacz)

Ethylhexyl Salicylate (filtr UV)

Potassium Sorbate (konserwant)



Dlaczego akurat ta?


Ponieważ oprócz oleju ze słodkich migdałów i masła shea w jej składzie znajduje się ekstrakt z głogu(jego właściwości wyżej).


Efekt:




Miękkie, nawilżone i błyszczące włosy.
Bardzo gładkie i sprężyste.

Ze względu na alkohol w składzie nakładałam odżywkę po olejowaniu i myciu w sposób, o którym pisałam tutaj. Dzięki temu udało mi się uniknąć przesuszenia włosów - więcej o używaniu alkoholowych odżywek wkrótce. :)




19 komentarzy:

  1. dwa alkohole chronią przed wysuszeniem bo to emolienty, a izopropylowy nie występuje w tak dużej ilości żeby przesuszać także chyba nie ma obawy o przesuszenie włosów tą odżywką. Co innego te z alteryy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam powinna być liczba pojedyncza, chodziło mi tylko o izopropylowy.
      Niestety moje końce są już okropnie suche, wybitnie łatwo się niszczą i rozdwajają, dlatego muszę uważać nawet, jeśli ilość alkoholu nie jest duża.

      Usuń
    2. Właśnie, ta Alterra to może szkody narobić(coś o tym wiem), dlatego jeśli masz zamiar napisać coś więcej o używaniu odżywek z alkoholem to będę czekała z niecierpliwością!

      Poza tym odżywka z YR ma świetny skład, ale ze względu na obecność masła shea i gliceryny chyba się na nią nie skuszę.

      Usuń
    3. U mnie alterra nie powodowała żadnego wysuszenia. Przeciwnie wlosy były nawilzone :)

      Usuń
    4. U mnie też nie robiła na włosach pogromu - zawsze były sprężyste, gładkie i błyszczące, ale końce niszczyły się w ekspresowym tempie.

      Usuń
  2. Ja właśnie ze względu na alkohol w składzie chcę zrezygnować z paru odżywek, które dawały dobre efekty. Myślisz, że warto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również mam kilku ulubieńców z alkoholem i nie rezygnuję z nich, bo za bardzo cenię sobie działanie tych produktów. Używam ich tylko po olejowaniu i zawsze wgniatam w końce serum olejowe lub olej.

      Usuń
  3. :D nie wiedziałam,że Yves Rocher ma taką odżywkę w ofercie, no dzięki Tobie już wiem:)
    Twoje włoski jak zawsze zachwycają:) Kiedy mi moje tak urosną?:PP

    Pozdrawiam Cię:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję^^
      Urosną urosną - potrzebują tylko dużo cierpliwości,wyrozumiałości i miłości:D

      Usuń
  4. Bardzo fajny skład. Z chęcią nałożyłabym ją na włosy.
    Na moje alkohol zbytnio nie szkodzi, ale będę uważała na pewno.
    Mam Alterrę z granatem i czeka na przetestowanie. Za pierwszym razem było całkiem ok...

    OdpowiedzUsuń
  5. pięknie ślnią Ci włosy :) odżywka odpada, alkohol paskudnie działa na moje włosy:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Niestety, to głównie zasługa lampy błyskowej. Nadal nie miałam okazji zrobić zdjęcia włosów w naturalnym świetle, na zewnątrz, i pokazać ich prawdziwego stanu.

      Usuń
  6. Ostatnio również polubiłam zaglądać do Yves Rocher :) jeżeli chodzi o włosy, to miałam styczność jedynie z dwoma szamponami, którymi byłam bardzo zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zostałaś przeze mnie nominowana do nagrody Liebster Blog
    Award :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja właśnie mam tą z olejkiem ze słodkich migdałów, spisuje sie ok ale zamierzałam także wypróbować tą co z głogiem :) po Twojej recenzji muszę ją zakupić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety masz błąd w poście - YR odbudowująca i jedwabista a także najnowsza do włosów kręconych nie mają shea w składzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za czujność, już poprawiam :)

      Usuń
    2. Nie ma za co :) Teraz nadrabiam Twoj blog ale obym juz nic takiego nie znalazla :) Zwrocilam uwage, bo akurat shea nie znosze a te 3 odzywki bardzo lubie :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...