sobota, 25 maja 2013

Garnier Ultra Doux - drożdże piwne i owoc granatu

Po wypróbowaniu odżywki Garnier Avocado i Karite siostra moja postanowiła wypróbować każdą odżywkę z serii Ultra Doux.
Tym sposobem dostałam swojego ulubieńca Garnier Ultra Doux Siła 5 Roślin oraz wersję z drożdżami piwnymi i owocem granatu.

Cena: ok. 8 zł / 200ml

Pierwsze próby miały miejsce ok. pół roku temu, gdy nie potrafiłam jeszcze wydobyć z odżywki Garnier Avocado i Karite jej cudownych właściwości. 
Ani wspomniana wersja, ani ta z drożdżami piwnymi i granatem nie potrafiły spełnić moich oczekiwań (poza objętością, puchu było duuużo:)).
Kombinowałam, łączyłam, rzucałam w kąt na długie tygodnie i powracałam z nadzieją, że coś się zmieniło.
Dobrą decyzją było połączenie obu wersji - uzyskany efekt zdecydowanie należał do tych z kategorii "łał".
O ile żółtą wersję pokochałam (a wystarczyło się nauczyć obsługiwać:)), z różową sytuacja pozostała niezmieniona.

Według producenta odżywka przeznaczona jest do włosów cienkich, bez objętości - konieczne sprecyzowanie.  Każde włosy zareagują inaczej, jednak jeśli miałabym ją komuś polecić to jedynie posiadaczkom włosów niskoporowatych. Prawdopodobnie potrafi "odświeżyć" włosy i faktycznie dodać im objętości, sprawić, że staną się sypkie pod warunkiem, że trafi na odpowiedni typ włosa.

Efekt?

Na moich wysokoporowatych, zniszczonych i suchych włosach za każdym razem podczas zastosowania solo puszyła i usztywniała włosy sprawiając, że w dotyku były szorstkie.
Zarówno po wcześniejszym olejowaniu, bez niego, po myciu odżywką, trzymaniu na włosach minutę czy 20 - puch i splątane końce.

Pomijając niewątpliwą zaletę tej odżywki - obłędny zapach - stwierdzam, że kompletnie nie nadaje się do włosów mojego typu. 
Zużywam powoli do emulgowania oleju oraz jako dodatek do emolientowych masek (do zrównoważenia ich działania, aby uniknąć obciążenia). Przeważnie, jeśli decyduję się na połączenie jakiegoś produktu z olejem dokładam tam również niewielką ilość garnierowej odżywki z drożdżami i granatem. 
Na pewno do niej nie wrócę.

Skład:


Aqua - woda

Glyceryl Stearate - emolient tłusty, ester kwastu stearynowego i gliceryny, często komedogenny; tworzy film, który zatrzymuje wilgoć, czyli pośrednio nawilża; zmiękcza i wygładza włosy

Cetearyl Alcohol -  niejonowa substancja powierzchniowo czynna, emolient tłusty, często komedogenny; tworzy film, który zatrzymuje wilgoć, zmiękcza i wygładza włosy

Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate - związek syntetyczny będący mieszaniną kwasów tłuszczowych; kondycjonuje, ma działanie antystatyczne

Alcohol Denat. - rozpuszczalnik, stosowany zamiast etanolu, oczyszcza, odtłuszcza, oświeża, może powodować przesuszenie!

Hydroxypropyl Guar - niejonowy zagęstnik hydrofilowy, stabilizator, antystatyk

Hydroxycitronellal - imituje zapach konwalii, składnik komozycji zapachowej, potencjalny alergen

Faex/Yeast Extract - wyciąg z drożdży, normalizuje pracę gruczołów łojowych, przyspiesza regenerację naskórka

Limonene - imituje zapach skórki cytrynowej, składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen

Benzoic Acid - konserwant

Benzyl Salicylate - składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen

Linalool - imituje zapach konwalii, składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen

Punica Granatum Extract - ekstrakt z owocu granatu; antyoksydant, zawiera kwas punikowy, linolowy i oleinowy; naturalny filtr przeciwsłoneczny; nawilża, odżywia, sprzyja gojeniu, ma działanie przeciwzapalne

Caprylyl Glycol - emolient tłusty, może być komedogenny; pełni rolę promotora umożliwiając składnikom aktywnym przenikanie wgłąb skóry. 

Persea Gratissima Oil/Avocado Oil - olej z awokado, absorbuje promieniowanie UV, nawilża

Geraniol - składnik olejków eterycznych, zapachem przypomina pelargonię; przeciwutleniacz, który może wywoływać reakcje alergiczne

Hexyl Cinnamal - składnik kompozycji zapachowych, potencjalny alergen

Glycerin - gliceryna, humektant, działanie nawilżające

Parfum - zapach


Skład bardzo przeciętny - na początku emolienty i kondycjoner, następnie alkohol (niestety w sporej ilości), antystatyk, ekstrakty i olej na zmianę ze składnikami kompozycji zapachowej oraz emolient i humektant.
Niezbyt zachęcająco.



Za tę cenę można dorwać coś ciekawszego, co przyczyni się do poprawy stanu i ogólnego wyglądu włosów.


20 komentarzy:

  1. Jak dla mnie własnie zbyt duży puch robi z włosów ;) a przy mojej dużej dośc objętości średnio to sie komponuje :P

    OdpowiedzUsuń
  2. lubie wersje z awokado,ale i tak rzadko uzywam odzywek;) zdecydowanie bardziej wole maski

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam jeszcze dobrych opinii o kosmetykach do włosów cienkich czy produktów, które mają nadać objętości. Już dawno miałam kupić wersję z avocado, ale jakoś nie mogę się zebrać.
    Zapraszam do mnie (:

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam z tej serii szampon, chciałam kupić i odżywkę ale chyba zrezygnuję z tego zamiaru ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Splątanie wysoko porowatych włosów? A miałam ją kupować... już nie zrobię tego błędu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś uwielbiałam te szampony i odżywki, nowych wersji nie próbowałam. I chyba nie spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapewne na moich włosach też by się nie sprawdziła.

    OdpowiedzUsuń
  8. Miałam ją na początku mojego włosomaniactwa i się nie spisała, dla mnie bublowata trochę :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak. Zdecydowanie prawda co do jej bardzo mizernego działania.
    Zachęcona jej siostrą Z Karite kupiłam i tą. U mnie niestety identyczne efekty - susza, splątanie, zero nawilżenia, wygładzenia. Tuningowałam ją w różny sposób. Zawsze ten same efekt końcowy. Ja ją zużyję do OMO jako pierwsze O i nic więcej niestety już się nie da z niej "wycisnąć".

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakoś zupełnie mnie nie ciągnie w stronę tych odżywek. Kupiłam avocado i maśło karite mojej siostrze, zobaczę jak się u niej spisze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Raczej się nie skuszę. Moje włosy lubią glicerynę wysoko w składzie. Te odżywki zazwyczaj działają najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie miałam jeszcze żadnej odżywki z Garniera :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cały czas mnie kusi odżywka Garnier Avocado i Karite, jednak za każdym razem w drogerii upuję inną ;/ Na tą się raczej nie skuszę

    OdpowiedzUsuń
  14. czyli z odżywek Garniera Ultra Doux najbardziej polecasz 5 ziół?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam tę wersję i szczerze polecam:)

      Usuń
    2. OK, to u mnie pewnie też się sprawdzi :D Jak tylko wykończę AiK to lecę po 5 ziół :D :*

      Usuń
  15. jak macie farbowane, rozjasniane wlosy to ta odzywka sie nie nadaje, jak sie ma wlosy naturalne takie jak ja ta odzywka jest świetna, nadaje piekny połysk i zwiększa objętość, kupujcie odzywki do typu swoich włosów a nie ze fajnie pachną itd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może jakieś uzasadnienie? :)
      Nie wydaje mi się, żeby ktoś tutaj kierował się zapachem.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...