piątek, 31 maja 2013

Odżywka emolientowa Regeneracja & Pielęgnacja Kaufland - tanie i dobre

Do Kaufa zaglądam często, a półka z odżywkami i maskami to stały punkt każdej wizyty.
Tylko tam mogę dostać Naturię(4zł), Garnier Oleo Repair(7zł), Balsamy MrsPotter's(8zł) i Hegrona(8zł) w świetnej cenie.

Raz wzięłam do ręki kauflandowski produkt, wersję do włosów farbowanych - odstawiłam rozczarowana składem. 
Później wiele razy przechodziłam obok nich obojętnie - w końcu w oko wpadła mi żółta wersja. 

Cena : 4zł / 300ml






Od producenta:

Odżywka regeneracja & pielęgnacja

Do włosów zniszczonych, z pantenolem i olejem makadamia.
Bez dodatku silikonów, parfiny i barwników,

*Produkt przebadany i potwierdzony dermatologicznie


Skład:



Aqua - woda

Cetearyl alcohol - niejonowa substancja powierzchniowo czynna, emolient tłusty, często komedogenny; tworzy film, który zatrzymuje wilgoć, zmiękcza i wygładza włosy

Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate - związek syntetyczny będący mieszaniną kwasów tłuszczowych; kondycjonuje, ma działanie antystatyczne

Glycerin - gliceryna, humektant, działanie nawilżające, jednak stosowania w nieodpowiednich warunkach określanych tzw. punktem rosy (np. sezon grzewczy) może wykazywać działanie odwrotne

Dicaprylyl Ether - emolient suchy, tworzy na włosach lub skórze matowy film zapobiegający odparowywaniu wody, kondycjonujący, zmiękczający i wygładzający je

Panthenol - prowitamina B5, nawilżająca substancja aktywna - ma zdolność wnikania wgłąb skóry/włosa; wygładza, działa przeciwzapalnie, przyspiesza regenerację naskórka

Macadamia Ternifolia Seed Oil - olej z nasion macadamia, szczególnie polecany dla włosów kruchych, łamliwych i przesuszonych ze względu na swoje silnie nawilżające właściwości; zmiękcza, wygładza, odżywia skórę i włosy

Behentrimonium Chloride - substancja aktywnie myjąca, oczyszczająca włosy i skórę, dobrze się wchłania; wygładza, ułatwia rozczesywanie, zapobiega elektryzowaniu. Nabłyszcza włosy, nadaje im miękkość i sprężystość

Lactic Acid - kwas mlekowy; pobudza cebulki, ułatwia przenikanie składników aktywnych, nawilża, wzmacnia, uelastycznia, ma szerokie zastosowanie w pielęgnacji skóry - świetnie radzi sobie z płytkimi, drobnymi zmarszczkami, złuszcza

Glycol Distearate - emolient tłusty, niejonowa substancja powierzchniowo czynna, tworzy film zapobiegający odparowywaniu wody (pośrednie działanie nawilżające); stosowany jako substancja renatłuszczająca przy obecności detergentów; może być komedogenny

Parfum - zapach

Cetrimonium Chloride -  sól amonowa,konserwant, kondycjoner, kationowa substancja powierzchniowo czynna; nadaje włosom połysk, wygładza, ułatwia rozczesywanie, działa antystatycznie, ułatwia spłukiwanie produktu z włosów

Sodium Laureth Sulfate - detergent, dobrze się pieni, może podrażniać

Hydroxypropyl Starch Phosphate - emulgator, łagodny dla włosów, nadaje im gładkość i miękkość, zmniejsza tłustość kosmetyku

Isopropyl Alcohol - rozpuszczalnik, konserwant, zapobiega rozwojowi grzybów i bakterii, odkaża, ułatwia penetrację składników kosmetyku wgłąb włosa. Może silnie wysuszać i podrażniać!

Cocamide MEA - emulgator, niejonowa substancja powierzchniowo czynna, myjadło, regulator lepkości, stabilizator pochodzenia roślinnego; w produktach zawierających tę substancję powinny się znaleźć substancje renatłuszczające, które odbudują płaszcz lipidowy; może wytworzyć nitrozaminy

Potassium Sorbate - konserwant

Sodium Benzoate - sól kwasu benzoesowego, konserwant zapobiegający rozwojowi mikroorganizmów

Phenoxyethanol - konserwant zapobiegający rozwojowi mikroorganizmów





Aż do zapachu jest przyjemnie - emolienty, humektanty, olej makadamia.
Następnie Behentrimonium Chloride - jego najwyższe dopuszczalne stężenie to 0,1%, dlatego wszystko co znajduje się po nim jest w śladowych ilościach.
Dalej zapach, a jak wiadomo wszystko to, co po nim, tym bardziej ma znikomy lub żaden wpływ na włosy - dlatego bez większych obaw nakładałam tę odżywkę na długość pomimo SLES oraz IPA. 
Ostrożność jest wskazana (zwłaszcza na włosach suchych, zniszczonych, kruchych, łamliwych!) ale nie ma powodów, by popadać w paranoję:)
Fajny produkt bez oblepiaczy.



Opinia, działanie:



Zapach prosto z butelki jest nieprzyjemny, na włosach łagodnieje i staje się znośny.
Nie jest wydajna - nałożyłam na długość trzy duże porcje, z czego dwie pierwsze momentalnie wchłonęły, dopiero trzecia nadała włosom poślizg.
Tak taniemu produktowi o ciekawym składzie można (i warto) jednak wybaczyć:)

Po całonocnym olejowaniu (bardzo rzadko je odpuszczam), umyciu włosów szamponem BabyDream oraz maską BingoSpa z zieloną glinką  nałożyłam odżywkę na pół godziny. Po spłukaniu nałożyłam jeszcze jedną porcję na pół minuty.
Zrezygnowałam z serum, jedwabiu czy odżywki b/s, ponieważ to właśnie efekt na końcach najbardziej mnie ciekawił.

Już w trakcie schnięcia byłam w stanie ocenić jej działanie - dość gładkie, ujarzmione włosy i delikatnie dociążone końce, a to nie zdarza się często!
Schnięcie to w znakomitej większości popis puchu, sztywności i splątania niezależnie od zastosowanych produktów. Dopiero zakończenie tego procesu ujawnia prawdziwe oblicze włosów.

Efekt końcowy to włosy mięciutkie, błyszczące, bardzo gładkie i delikatne. Żadnego puchu na końcach.

Za taką cenę? Tak niepozorny produkt?
Jestem szczerze zachwycona i polecam każdemu, kto spotka tę odżywkę.

Wszystkie Isany mogą się schować:) Raczej nie będę do nich wracać, do tego cudeńka - jak najbardziej.



Spotkałyście się z tą odżywką?
Macie ulubieńców wśród podobnych, mało popularnych produktów?


17 komentarzy:

  1. często zaglądam do kauflandu, będę musiała ją wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Boję się do Ciebie zaglądam, bo ciągle pokazujesz coś, co chcę kupić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam już długą listę dzięki blogowi Gapy;-):) tylko gdzie ja to pomieszczę:)

      Usuń
  3. nawet nie wiedziałam, że takie dobre rzeczy można spotkać w kauflandzie :) jeżeli nie powoduje puchu to jest jak najbardziej dla mnie :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że nie mam w pobliżu kauflandu:( dopiero budują..

    OdpowiedzUsuń
  5. Mialam te odzywki w rekach, tylko sklad(sles) mi sie nie podobal.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie spotkałam się z tą odżywką, ale za cenę 4 zł warto byłoby po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. widziałam, widziałam, ta ma faktycznie najlepszy skład

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam niestety Kauflanda w pobliżu, ale jak będę to pewnie się na nią skuszę ;) Niepokoi mnie jednak SLeS w składzie :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również zaniepokoił, ale trzeba zauważyć, że znajduje się po zapachu, dlatego jego ilości są śladowe. Można dodać emolienty, żeby się trochę bardziej "zabezpieczyć":)
      Ale to z pewnością nie jest taki SLSowy killer jak niektóre maski WAX, które sporo dziewczyn nieświadomo ładowały na zniszczone włosy pod kompres na godzinę:)

      Usuń
  9. Ciekawa ;-) niestety nie mam tego sklepu u siebie ;<

    OdpowiedzUsuń
  10. SLES i alkohol izporopylowy... Raczej by mi się nie spodobała ta odżywka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może jednak - pięknie nawilża.
      Maksymalne dopuszczalne stężenie Behentrimonium Chloride to 0,1%, więc ilości SLES i IPA są śladowe:)

      Usuń
  11. Gapo nikt tak nie zachęca do zakupów jak Ty! ;)

    Twój blog to kopalnia wiedzy, mimochodem puszczasz takie zdanka, ktore potem godzinami siedza mi w głowie!
    Mam pytanie odnośnie Behentrimonium Chloride. Po Twoim poście przejrzałam swoje odzywki i niestety większosc dobroczynnych składnikow zazwyczaj znajduje się po nim, to znaczy, że ich ilości mają małe prawdopodobieństwo skuteczności działania?
    Pozdrawiam, Kamila.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa! :)
    Prawdę mówiąc nadal mam wątpliwości co do tego składnika, a właściwie interpretacji przepisu regulującego jego zastosowanie. Tak jak napisałam wyżej, jego maksymalne dopuszczalne stężenie w produkcie to 0,1%.
    Nigdzie nie znalazłam informacji jak to przekłada się na faktyczną ilość - czy chodzi o jego słaby roztwór, który można zastosować w dużej ilości, czy jest to procent dotyczący ilości w produkcie.
    Wydaje mi się, że to wszystko zależy też od ceny produktu - jeśli jest stosunkowo niska, a wartościowe składniki znajdują się za Behentrimonium Chloride to faktycznie jest ich niewiele, a samo działanie produktu to raczej zasługa emolientu lub humektantu oraz antystatyka z początku składu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czyli dobrze zrobiłam, że zakupiłam tą odżywkę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...