czwartek, 30 maja 2013

SK : Cetyl Alcohol

Cetyl Alcohol
Alkohol cetylowy


emolient tłusty
emulgator
regulator lepkości
stabilizator emulsji


Jest substancją bardzo dobrze przebadaną pod kątem bezpieczeństwa.

Biała, woskowata, niejonowa substancja powierzniowo czynna.
Otrzymywany z kwasu palmitylowego z oleju z pestek palmowych, który poddawany jest działaniu wolnego tlenu.
Należy do grupy alkoholi tłuszczowych (wchodzi również w skład alkoholu cetearylowego).
Alkohole tłuszczowe nie działają drażniąco, mają zdolność rozpraszania składników w emulsji zawierającej wodę, stabilizują ją - zapobiegają rozwarstwianiu się emulsji na fazę wodną i oleistą.
Alkohol cetylowy pozwala zachować gęstość ciekłego produktu.
Ma właściwości zmętniające, które są pożądane ze względu na utrudnianie przenikania światła.

Rozpuszcza się w temperaturze wyższej niż 48 stopni Celsjusza.

Pomimo przynależności do alkoholi nie należy kojarzyć go z właściwościami drażniącymi i wysuszającymi - alkohole tłuszczowe nawilżają.

Dzięki niemu emulsje dobrze się wchłaniają nie pozostawiając tłustej warstwy.



Włosy:

Obecny w wielu odżywkach oraz maskach ze względu na swoje właściwości mające pozytywny wpływ zarówno na kondycję włosów oraz konsystencję kosmetyku.

Tworzy na włosie delikatny film zapobiegający odparowywaniu wody - dlatego przypisuje się mu działanie nawilżające, chociaż w rzeczywistości jest ono pośrednie i zależy również od wcześniejszych zabiegów, jakim włosy zostaną poddane.
Wygładza i zmiękcza.
Nie nadbudowuje się na włosach.


Skóra:

Podnosi temperaturę topnienia maseł, spowalnia wchłanianie się balsamów itp. umożliwiając ich dokładne rozprowadzenie i zapobiegając pozostawaniu warstwy wodnej na powierzchni skóry.

Ostrzeżenie dla wrażliwców i trądzikowców - może być komedogenny, czyli zapychać pory prowadząc do powstawania zaskórników lub nasilenia się powstawania zmian skórnych.

Tworzy na powierzchni skóry delikatny film pośrednio ją nawilżając - tak jak w przypadku włosów, zapobiega odparowywaniu wilgoci.
Wygładza, zmiękcza, natłuszcza i uelastycznia skórę.
Nie ma szkodliwego działania na skórę.



/ Charakterystyka jest w większości identyczna jak zamieszczona we wpisie na temat alkoholu cetearylowego. Dlaczego? Alkohol cetylowy jest składową alkoholu cetearylowego, dlatego ich właściwości są bardzo podobne. /

________________________


Jeżeli popełniłam gdzieś błąd, zamieściłam informację niezgodną z prawdą lub coś pominęłam - proszę, piszcie.





8 komentarzy:

  1. kiedy dopiero zaczynałam zapoznawać się ze składami, długo brałam ten składnik jako ten zły, wysuszający i podrażniający alkohol, pamiętam moją rozpacz, bo jakąkolwiek odżywkę chwytałam był w niej... :)
    Podobają mi się takie wpisy z wyjaśnianiami składów, bardzo przydatna rzecz dla nowych włosomaniaczek jak i tych "starszych", które nie mają tak bogatej wiedzy składnikowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uważałam, że Cetyl Alcohol to zło.
      Dobrze, że z czasem odkryłam jego dobroczynne działanie ;)

      Usuń
  2. Kiedyś się go strasznie bałam, bo przecież to "alkohol". Ale poczytałam co nieco i to mnie uspokoiło. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. no i wszystko jasne :) dzięki za ten wpis, bo dopiero ucze się czytać sklady :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bardzo lubię ten składnik, wydaje mi się, że odzywki z nim o wiele lepszą konsystencje mają i lepiej się na włosach rozprowadzają.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba we wszystkich moich odżywkach jest ten składnik bardzo wysoko ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. powinno być 'pożądane' :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...