sobota, 22 czerwca 2013

Cosmo-Extra Hair Treatment - emolientowa maska, czyli tani ulubieniec

Wybrałam się do sklepu fryzjerskiego po absolutny hit, wyszłam z zaskakująco fajną emolientową maską.
Zawsze mam wątpliwości gdy pojawia się możliwość kupienia kultowego Kallosa Latte- z chęcią bym wypróbowała, ale moja czupryna nienawidzi protein, dlaczego tym razem miałoby być inaczej?
Pojawia się zwątpienie i ostatecznie rezygnacja, przecież 8 złotych mogę zainwestować w coś dopasowanego do potrzeb moich włosów.

Chwila rozglądania się, mnóstwo produktów z dodatkiem oleju arganowego, keratyny, kokosa lub protein mlecznych. Eh :) Na maski z dodatkiem placenty póki co również nie mam ochoty (chociaż muszę przyznać, że wersja którą posiadam nałożona po emolientowej odżywce sprawdza bardzo dobrze).

Zrezygnowana sięgnęłam po niepozorny słoiczek, spojrzałam na skład i przepadłam:)
Jak się później okazało producent ten sam, co w przypadku Kallosa.



Cena : 12zł / 250ml



Skład:



Aqua - woda

Cetearyl Alcohol -  niejonowa substancja powierzchniowo czynna, emolient tłusty, często komedogenny; tworzy film, który zatrzymuje wilgoć, zmiękcza i wygładza włosy

Behentrimonium Chloride -  substancja aktywnie myjąca, oczyszczająca włosy i skórę, dobrze się wchłania; wygładza, ułatwia rozczesywanie, zapobiega elektryzowaniu. Nabłyszcza włosy, nadaje im miękkość i sprężystość

Glycine Soja Oilolej sojowy, emolient, bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminę E, sterole i flawonoidy; nawilża

Glycerin -  gliceryna, humektant, działanie nawilżające, jednak stosowania w nieodpowiednich warunkach określanych tzw. punktem rosy (np. sezon grzewczy) może wykazywać działanie odwrotne

Butyrospermum Parkii Buttermasło Shea/Karite, nawilża i zmiękcza włosy

Simmondsia Chinesis Oil - olej jojoba, zmiękcza, nawilża i uelastycznia; jest pomocny w leczeniu trądziku

Tocopheryl Acetate - witamina E najczęściej otrzymywana syntetycznie, antyoksydant; wygładza zmarszczki, zapobiega ich powstawaniu, uelastycznia skórę

Equisetum Arvense Extract - wyciąg ze skrzypu polnego

Panthenol - prowitamina B5, nawilżająca substancja aktywna - ma zdolność wnikania wgłąb skóry/włosa; wygładza, działa przeciwzapalnie, przyspiesza regenerację naskórka

Dimethicone - silikon, sytnetyczny emolient; zmywalny za pomocą łagodnego szamponu; jego rolą jest wyrównywanie powierzchni włosa lub skóry;
różne źródła podają różne informacje odnośnie jego komedogenności (powodowania powstawania zaskórników, zapychania) - na mnie kremy z dimethicone działają komedogennie

Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride - działanie antystatyczne, ułatwia rozczesywanie włosów

Parfum - zapach

Tetrasodium EDTA - sekwestrant, zwiększa trwałość kosmetyku; działa drażniąco na skórę, jest wytwarzany przy pomocy formaldehydu

Citric Acid -  kwas cytrynowy, regulator pH, rozpuszcza się w wodzie

Lactic Acid - kwas mlekowy; pobudza cebulki, ułatwia przenikanie składników aktywnych, nawilża, wzmacnia, uelastycznia, ma szerokie zastosowanie w pielęgnacji skóry - świetnie radzi sobie z płytkimi, drobnymi zmarszczkami, złuszcza

Aminomethyl Propanol - regulator pH

BHA - przeciwutleniacz, zwiększa trwałość kosmetyku

Parfum - zapach

Propylene Glycol - humektant, może podrażniać jeśli jest stosowany na chorobowo zmienioną skórę

Magnesium Nitrate - konserwant pochodzenia mineralnego, może wytwarzać kancerogenne nitrozaminy

Methylchloro-Isothiazolinone -  konserwant

Magnesium Chloride - substancja uzupełniająca pochodzenia mineralnego

Methylisothiazolinone - konserwant


Maska oparta na alkoholu cetearylowym, niestety zaraz po nim znajduje się Behentrimonium Chloride, którego maksymalne dopuszczalne stężenie to 0,1%. Mimo tego działanie pozytywnie mnie zaskoczyło, nastawiałam się raczej na przeciętniaka. :)





Opinia, działanie:


Zapach słodki, w moim odczuciu przyjemny, jednak jeśli nie lubicie gdy jest słodko i ciężko - może zmęczyć i przyprawić o mdłości.
Konsystencja masłowo-kremowa, wydajność bardzo dobra.


Piewsze podejście miało miejsce po trudnym tygodniu dla włosów - mycie mocnym szamponem (z konieczności), wciąż ta sama odżywka i bunt przeciwko kiepskiej wodzie. Po prostu siano.

Miałam ochotę na zmasowany atak (zmiękczanie, zaproteinowanie i nawilżanie) w związku z mocnym oczyszczaniem włosów kilka razy pod rząd... ciekawość zwyciężyła:)

Po całonocnym olejowaniu włosów olejem lnianym umyłam je płynem do kąpieli BabyDream i nałożyłam maskę na długość pod kompres na 1 godzinę.
Nie nałożyłam żadnego serum, oleju ani odżywki b/s, byłam ciekawa jaki efekt osiągnę na tak sianowatych, wymęczonych końcach.

Przyznaję, że to, co zobaczyłam po całkowitym wyschnięciu włosów było miłym zaskoczeniem.
Widoczne wygładzenie, ujarzmienie końców i zauważalne dociążenie, jednocześnie zachowana ładna objętość
Nie wiem, czy istnieje produkt wystarczająco "ciężki", by sprostać wymaganiom moich końców - ta maska dała solo jeden z bardziej zadowalających efektów, chociaż jest trochę za lekka (jak każda inna:)).

Kolejne próby z dodatkiem kilku kropli oleju oraz w duecie z innymi kosmetykami dały jeszcze lepsze efekty m.in. wyraźne wygładzenie końców i blask.
Często dodaję do masek lub odżywek olejek BabyDream fur Mama, tutaj również sprawdził się bardzo dobrze.



Na pewno wrócę do tej maski - jak tylko będę miała okazję kupię litrowe opakowanie.
Szczerze polecam, warto spróbować. :)


8 komentarzy:

  1. muszę ją wypróbować :) mi idealnie dociąża włosy Bingo Spa proteiny kaszmiru i kolagen :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie niestety wszelkiego rodzaju proteiny sieją spustoszenie:(

      Usuń
  2. Skrzyp polny, dimethicone i MASŁO SHEA? coś zdecydowanie NIE dla moich włosów. Poza tym- nigdy wczesniej nigdzie tej maski nie widziałam! :)Ale raczej sie nie skusze, bo już wiem, co bym miała na głowie po jej użyciu- siano.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem od czego to zależy, ale te składniki pojedynczo (lub w konkretnej odsłonie) robią mi z włosów siano, a tutaj - odwrotnie.

      Usuń
  3. Myślę, że moim włosom spodobałaby sie ;-) i jeszcze ta cena.. mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie widziałam jej jeszcze nigdzie, ale cieszę się, że uzyskałaś efekt dociążenia równie pożądany na moich włosach.

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawy produkt :) cena i plusy jakie wymieniłaś bardzo mnie zachęcają do kupna ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. mam z tej marki maskę do włosów z olejkiem arganowym i jest ona baaaardzo fajna ;) recenzja tego produktu jest na moim blogu

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...