sobota, 1 czerwca 2013

SK : Behentrimonium Chloride

Behentrimonium Chloride
Chlorek dokozylotrimetyloamoniowy

antystatyk
konserwant
substancja aktywnie myjąca


Składnik półsyntetyczny pochodzenia różnego.
Jest substancją drażniącą, dlatego należy zachować ostrożność i unikać kontaktu z oczami.
Może powodować reakcje alergiczne.

Stosowany głównie jako konserwant i antystatyk.

Jego maksymalne dopuszczalne stężenie to 0,1%, dlatego zanim zniechęcimy się widząc w składzie alkohol izopropylowy lub inny składnik, którego staramy się unikać, warto sprawdzić gdzie się znajduje.
Ilość składników znajdujących się po zapachu jest śladowa, ale dotyczy to również składników znajdujących się po Behentrimonium Chloride.

Włosy:

Jest substancją aktywnie myjącą, która odpowiada za dokładne oczyszczenie włosów i skóry głowy.

Bardzo dobrze się wchłania wygładzając włosy, ułatwiając rozczesywanie i nadając włosom blask i miękkość.

Jest również antystatykiem, czyli substancją zapobiegającą elektryzowaniu się włosów.

_____________________________

Jeśli widzicie gdzieś błąd lub brak informacji o której warto wspomnieć - piszcie.


13 komentarzy:

  1. Fajna ta Twoja seria o poszczególnych składnikach. Na początku włosomaniactwa to wszystko czytałam, zapamiętywałam, a potem... zapomniałam :-) teraz sobie odświeżę, dzięki :*

    PS. Zawsze jak widzę Twój nick, to mi się poprawia humor :D Bo gdy byłam mała to na smerfa Ciamajdę mówiłam Gapa :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na serię postów ;p Ja nie mam niestety głowy do zapamiętywania tych wszystkich nazw składników ;p Czytam to wszystko mniej więcej pobieżnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam, z jednak jest to substancja myjąca :).
    Czego to się człowiek może dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  4. podobnie jest z cetrimonium chloride - też dopuszczalne stężenie to 0,1%. A zazwyczaj skład masek i odzywek wygląda tak: aqua, ceteraryl alcohol, cetrimonium chloride i dopiero dalej wszystkie oleje, ekstrakty... niby wydaje się że cała dobroć jest wysoko a w rzeczywistości są to ilosci śladowe :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też to zauważyłam ostatnio...

      Usuń
    2. Ale stężenie, w jakim składnik występuje, to nie to samo co zawartość procentowa.

      Usuń
  5. uwielbiam Twoje wpisy na temat składu kosmetyków :) od razu biore szampony, odżywki i całą resztę i czytam co i jak :) dziękuje ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale w takim razie jest on szkodliwy dla włosów tak? Czyli zasadniczo powinnyśmy go unikać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest szkodliwy dla włosów - działa raczej jak kondycjoner, czyli wygładza, zmiękcza i zapobiega elektryzowaniu. W odżywkach jest stosowany w takich ilościach, które raczej nie dają mu szansy wykazania się jako oczyszczacza.
      Jest szkodliwy przede wszystkim dla skóry, ponieważ może podrażniać i wywoływać alergie.

      Usuń
  7. też miałam plan na taką serię ale się rozeszło ;) Gratuluję, jest super! Na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hey. Czytam wszędzie o Behentrimonium chloride i wydaje mi się że branie go pod uwagę w składzie kosmetyków na zasadzie że wszystkiego co za nim jest mniej niż 0,1% jest błędne. Bo dopuszczalne stężenie na poziomie 0,1% dotyczy wykorzystania go jako konserwant. Jeśli jest w składzie w innym celu może go być do 5% w przypadku spłukiwanych produktów do włosów, a do 3% w przypadku niespłukiwanych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Trzeba też patrzeć czy w składzie prócz niego nie ma Cetrimonium Chloride czy Steartrimonium Chloride, wtedy to 5 i 3% jest ich ogólną sumą

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...