niedziela, 14 lipca 2013

Masła Naturia z kawą i z wanilią - ciało i kremowanie włosów

Przy okazji tygodnia związanych włosów pozwoliłam sobie na tydzień przyjemności zapachowych - żele pod prysznic, masła czy balsamy bez ograniczeń i bez zaglądania do składu.

Mając w pamięci bardzo miły, kawowy aromat olejku pod prysznic Naturii spodziewałam się podobnych wrażeń po masełku. Do koszyka wpadło również waniliowe.
Oba pachniały całkiem nieźle (opakowanie nie ma żadnych zabezpieczeń, wystarczy odkręcić, dlatego polecam sięgać po te schowane w głębi półki), truskawkowe zalatywało raczej paskudnymi cukierkami niż soczystym owocem.

Cena: 9-10zł / 250g

Kremowanie włosów

Pełna analiza składu i ogólna opinia niżej.

Byłam bardzo ciekawa połączenia masła Shea i parafiny (której dotychczas unikałam jak ognia) oraz efektu, jaki mogę uzyskać.

Duża ilość substancji filmotwórczych dodatkowo przekonała mnie, by spróbować.

Początkowo planowałam nałożyć tylko wersję z kawą, jednak w trakcie zmieniłam zdanie i wgniotłam również waniliową. Różnica w obu składach jest tak niewielka, że prawdopodobnie działanie jest niemal identyczne.


Nałożyłam 1 czubatą łyżkę stołową na nieumyte, lekko zwilżone wodą włosy (ok. 2/3 długości).
Pozostawiłam na 1,5 godziny. Miałam obawy związane z ewentualnym wpływem na odcień, nie odważyłam się przetrzymać dłużej.
Spłukałam, umyłam włosy płynem do kąpieli Babydream fur Mama, nałożyłam maskę Isany, której moje włosy nie lubią(proteiny), a następnie balsam aloesowy MrsPotters na kilka minut. 

Efekt : Bardzo gładkie końce, całkiem nieźle dociążone.
Na długości gładkie, lekko usztywnione i rozprostowane włosy. Sprawiają wrażenie grubszych (wizualnie i w dotyku). Nie brakuje im objętości, co jest dużą zaletą podczas upinania:)
Nie puszą się.



Masło do ciała z kawą



Od producentaOdżywcze kawowe masło do ciała o aromatycznym zapachu zapewnia doskonałą pielęgnację skóry. Nadaje skórze wyjątkową miękkość i elastyczność, pozostawia ją gładką i miłą w dotyku. Specjalnie opracowana receptura zawiera odżywcze masło Shea i stymulujący ekstrakt z kawy. Skóra jest intensywnie wypielęgnowana, apetycznie pachnąca. Zdecydowanie gładsza i milsza w dotyku skóra.

Skład:

Aqua - woda

Butyrospermum Parkii Butter - masło Shea/Karite, nawilża i zmiękcza

Paraffinum Liquidum - parafina, tworzy na skórze zmiękczający, wygładzający film, który uniemożliwia swobodne odparowywanie wody z powierzchni i skóry, zapycha pory powodując powstawanie zaskórników i wyprysków

Dicaprylyl Ether - emolient suchy, tworzy na włosach lub skórze matowy film zapobiegający odparowywaniu wody, kondycjonujący, zmiękczający i wygładzający je

Cetearyl Alcohol - niejonowa substancja powierzchniowo czynna, emolient tłusty, często komedogenny; tworzy film, który zatrzymuje wilgoć, zmiękcza i wygładza

Cera Alba - emolient tłusty, wosk; kondycjonuje, zmiękcza, wygładza, nadaje połysk, może być komedogenny, tworzy film zapobiegający odparowywaniu wody; często jest stosowany jako baza kremów i sztyftów

Ceteareth-20 - emulgator, tworzy film, który zatrzymuje wilgoć; zmiękcza i wygładza włosy/skórę, substancja myjąca wrażliwa na zmiany pH

Cyclomethicone - emolient, lotny silikon, kondycjonuje, zmiękcza i wygładza, tworzy na powierzchni skóry/włosów warstwę zapobiegającą odparowywaniu wody

Isopropyl Myristate - emolient suchy; kondycjonuje, zmiękcza i wygładza skórę/włosy; tworzy na ich powierzchni film zapobiegający odparowywaniu wody; może być komedogenny

Petrolatum - wazelina, emolient tłusty, substancja otrzymywana z ropy naftowej, nie jest komedogenny, wpływa pozytywnie na konsystencję kosmetyku, tworzy na powierzchni skóry film zapobiegający odparowywaniu wody

Sodium Polyacrylate - substancja filmotwórcza, lepiszcze, silnie higroskopijna tj. wiąże wodę, przez co odpowiada za nawilżenie, kondycjonuje i zmiękcza

Tocopheryl Acetate - witamina E najczęściej otrzymywania syntetycznie, antyoksydant; wygładza zmarszczki, zapobiega ich powstawaniu, uelastycznia skórę

Coffea Arabica Extract - ekstrakt z kawy

Propylene Glycol - humektant, może podrażniać jeśli jest stosowany na chorobowo zmienioną skórę

Citric Acid - kwas cytrynowy, regulator pH, rozpuszcza się w wodzie

Parfum - zapach

DMDM Hydantoin - konserwant o szerokim spektrum działania w dużym zakresie pH, donor formaliny

Methylchloroisothiazolinone - konserwant

Methylisothiazolinone - konserwant

CI 16255 - barwnik

CI 19140 - barwnik

CI 42090 - barwnik

Parafina straszy - moja skóra jej nie toleruje i w ciągu nocy reaguje wysypem wyprysków. 
Ogółem skład jest przeciętny, na pewno nie katowałabym tym swojego ciała dłużej niż kilka dni.
Zbyt duża ilość substancji filmotwórczych i komedogennych.


Działanie, opinia:


Konsystencja całkiem fajna - typowe, niezbyt gęste masło. 
Zapach początkowo przyjemny, po chwili rozczarowuje. Ma dziwną kwaśną nutę.
Rozmazuje się i smuży, kiepsko się wchłania. 
Skóra jest po nim gładka, nie lepi się. Niestety parafina powoduje u mnie wysyp wyprysków na ciele.


Masło do ciała z wanilią





Od producenta : Waniliowe masło do ciała Naturia o aromatycznym zapachu zapewnia doskonałą pielęgnację skóry.Nadaje jej wyjątkową miękkość i elastyczność, pozostawia ją miłą i gładką w dotyku. Specjalnie opracowana receptura zawiera odżywcze masło Shea i łagodzący ekstrakt z wanilii. Wspaniałe rezultaty: 
- skóra intensywnie wypielęgnowana 
- zdecydowanie gładsza i milsza w dotyku 
- apetycznie pachnąca. 


Skład:


Aqua - woda

Butyrospermum Parkii Butter - masło Shea/Karite, nawilża i zmiękcza

Paraffinum Liquidum - parafina, tworzy na skórze zmiękczający, wygładzający film, który uniemożliwia
swobodne odparowywanie wody z powierzchni i skóry, zapycha pory powodując powstawanie zaskórników i wyprysków

Dicaprylyl Ether - emolient suchy, tworzy na włosach lub skórze matowy film zapobiegający odparowywaniu wody, kondycjonujący, zmiękczający i wygładzający je

Cetearyl Alcohol - niejonowa substancja powierzchniowo czynna, emolient tłusty, często komedogenny; tworzy film, który zatrzymuje wilgoć, zmiękcza i wygładza

Cera Alba - emolient tłusty, wosk; kondycjonuje, zmiękcza, wygładza, nadaje połysk, może być komedogenny, tworzy film zapobiegający odparowywaniu wody; często jest stosowany jako baza kremów i sztyftów

Ceteareth-20 - emulgator, tworzy film, który zatrzymuje wilgoć; zmiękcza i wygładza włosy/skórę, 
substancja myjąca wrażliwa na zmiany pH

Cyclomethicone - emolient, lotny silikon, kondycjonuje, zmiękcza i wygładza, tworzy na powierzchni skóry/włosów warstwę zapobiegającą odparowywaniu wody

Isopropyl Myristate - emolient suchy; kondycjonuje, zmiękcza i wygładza skórę/włosy; tworzy na ich powierzchni film zapobiegający odparowywaniu wody; może być komedogenny

Petrolatum - wazelina, emolient tłusty, substancja otrzymywana z ropy naftowej, nie jest komedogenny, wpływa pozytywnie na konsystencję kosmetyku, tworzy na powierzchni skóry film zapobiegający odparowywaniu wody

Sodium Polyacrylate - substancja filmotwórcza, lepiszcze, silnie higroskopijna tj. wiąże wodę, przez co odpowiada za nawilżenie, kondycjonuje i zmiękcza

Tocopheryl Acetate - witamina E najczęściej otrzymywania syntetycznie, antyoksydant; wygładza zmarszczki, zapobiega ich powstawaniu, uelastycznia skórę

Vanilla Planifolia Extract - ekstrakt z wanilii płaskolistnej

Propylene Glycol - humektant, może podrażniać jeśli jest stosowany na chorobowo zmienioną skórę

Citric Acid - kwas cytrynowy, regulator pH, rozpuszcza się w wodzie

Parfum - zapach

Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde - składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen

Benzyl Benzoate - składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen

Limonene -  imituje zapach skórki cytrynowej, składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen

DMDM Hydantoin - konserwant o szerokim spektrum działania w dużym zakresie pH, donor formaliny

Methylchloroisothiazolinone - konserwant

Methylisothiazolinone - konserwant

CI 16255 - barwnik

CI 19140 - barwnik

Tutaj również parafina straszy - moja skóra jej nie toleruje i w ciągu nocy reaguje wysypem wyprysków.
Ogółem skład jest przeciętny, na pewno nie katowałabym tym swojego ciała dłużej niż kilka dni.
Wypada nieco gorzej niż masło z kawą, o dwa składniki więcej, które mogą uczulić.
Zbyt duża ilość substancji filmotwórczych i komedogennych.

Działanie, opinia:


Podobnie jak w przypadku wersji z kawą:
Konsystencja całkiem fajna - typowe, niezbyt gęste masło. 
Zapach początkowo przyjemny, po chwili rozczarowuje. Ma dziwną kwaśną nutę.
Rozmazuje się i smuży, kiepsko się wchłania. 
Skóra jest po nim gładka, nie lepi się. Niestety parafina powoduje u mnie wysyp wyprysków na ciele.


Jeśli miałabym któreś wybrać biorąc poprawkę na skład, na pewno byłaby to wersja z kawą.
Użyłam tych produktów kilka razy i na pewno do nich nie wrócę.

12 komentarzy:

  1. ja bałabym się je w ogole nalozyc :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mozliwe, ze kupie zamiast kakaowej Isany ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kakaowa Isana jest o niebo lepsza:)

      Usuń
  3. jak dla mnie odpada i do włosów i do ciała :/ nie lubię parafiny :(

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnie, że zrobiłaś recenzję tych produktów akurat miałam zamiar kupić to masełko z kawą

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam wersję z wanilią i używałam jej wyłącznie do ciała...Jednak mnie również rozczarował zapach, bo po nałożeniu na skórę pH robiło swoje :c
    Radi

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam kawowe masełko joanny do ciała, na włosy chyba się nie odważę przez masło shea i parafinę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja mam truskawkowe, i je uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dotychczas używałam kakaowej Isanki do ciała i kremowania włosów, ale Twoja recenzja jest bardzo zachęcająca i na pewno skuszę się na to kawowe masełko :) Mnie tam parafina nie straszna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. akurat dzisiaj je oglądałam :D Do tej pory byłam bardzo uprzedzona do parafiny, i jak się okazało zupełnie niesłusznie - fakt, włosy mi puszy, ale za to skóra ją kocha :D Od razu po zastosowaniu balsamów z parafiną robi się aksamitnie gładka i nawilżona :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...