czwartek, 5 września 2013

Odżywka Nivea Long Repair

Przed włosomaniactwem produkty Nivea robiły z moich włosów stertę siana i dość długo żyłam w przekonaniu, że są kompletną pomyłką.
Masa pozytywnych recenzji, które całkiem niedawno zalały blogosferę, przekonały mnie do zaopatrzenia się w tytułową odżywkę podczas pierwszej napotkanej promocji.

Cena: 7-9zł / 200ml



Skład:

Przeglądając recenzje na różnych blogach zauważyłam, że jeśli w poście zamieszczony jest skład (zadziwiająco ciężko na taki wpis trafić, w większości znajduje się tylko zdjęcie i ewentualnie kilka ogólnych informacji na temat silikonów i wyciągów) to jest on żywcem skopiowany z 'wizażu', gdzie podana jest jego stara wersja.
Znacznie zmieniły się proporcje składników, natomiast zniknęły Simmondsia Chinensis Seed Oil (olej jojoba), Aloe Barbadensis Leaf Juice (aloes), Methylparaben oraz Propylparaben.

Odżywka bazuje na emolientach oraz substancjach oblepiających, które należą do grupy "przyjaznych".
Mamy też proteiny, których źródłem jest hydrolizat keratyny.
Jak to w przypadku większości drogeryjnych odżywek sporo w niej niepotrzebnych substancji mogących podrażniać.


Aqua - woda

Stearyl Alcohol - emolient, tzw. alkohol tłuszczowy występujący w olejach, woskach i tłuszczach w       związanej formie. Decyduje o konsystencji i lepkości produktu, stabilizuje emulsje. Tworzy na włosach delikatny, zmywalny film, który zapobiega odparowywaniu wody (nawilża)

Cetyl Alcohol - emolient tłusty, może być komedogenny. Odpowiada za konsystencję, ma również lekkie właściwości emulgujące. Tworzy na włosach delikatny, zmywalny film, który zapobiega odparowywaniu wody (nawilża).  Jest stosowany w maskach do każdego rodzaju włosów, wygładza

Stearamidopropyl Dimethylamine - składnik pochodzenia roślinnego, zmywalny wodą, zastępuje silikon

Dimethicone -  silikon, a dokładniej polimer na bazie silikonu, sytnetyczny emolient; zmywalny za pomocą łagodnego szamponu; jego rolą jest wyrównywanie powierzchni włosa lub skóry;
różne źródła podają różne informacje odnośnie jego komedogenności (powodowania powstawania zaskórników, zapychania) - na mnie kremy z dimethicone działają komedogennie

Hydrolyzed Keratin - hydrolizat keratyny; substancja filmotwórcza; kondycjonuje, zmiękcza i wygładza, działa antystatycznie; łagodzi drażniące działanie substancji powierzchniowo czynnych

Orbignya Oleifera Seed Oil - olej babassu, nawilża i zmiękcza skórę oraz włosy

Oryzanol - naturalny antyoksydant, kompleks estrów fitosteroli i kwasu felurowego, pozyskiwany z oleju z otrębów ryżowych

Silicone Quaternium - 18 - silikon zmywalny łagodnym detergentem

Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride -  działanie antystatyczne, ułatwia rozczesywanie włosów

Trideceth - 6 -  substancja myjąca, emulgator, stabilizator

Trideceth- 12 - substancja myjąca, emulgator, substancja pianotwórcza, rozpuszczalna w wodzie

C12-15 Pareth-3 - emulgator aktywnie myjący, mieszanina syntetycznych uzyskiwanych z ropy naftowej i tlenku etylenu, bazuje na PEG 

Coco Betaine - delikatna substancja myjąca, łagodzi drażniące działanie silnych detergentów, antystatyk i stabilizator

Cocamidopropyl Betaine - delikatna substancja myjąca, łagodzi drażniące działanie silnych detergentów, substancja pianotwórcza i stabilizująca

Sodium Chloride - chlorek sodu, wpływa na konsystencję kosmetyku zawierającego anionowe substancje powierzchniowo czynne np. SLS

Lactic Acid - kwas mlekowy

Citric Acid - kwas cytrynowy, regulator pH, rozpuszcza się w wodzie

Phenoxyethanol - konserwant zapobiegający rozwojowi mikroorganizmów

Potassium Sorbate - konserwant

Ethylhexylglycerin - konserwant pochodzenia naturalnego, ma działanie nawilżające

Linalool -  imituje zapach konwalii, składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen

Butylphenyl Methylpropional - składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen, emulgator, ułatwia rozczesywanie, wygładza włosy, nie nadbudowuje się

Geraniol -  składnik olejków eterycznych, zapachem przypomina pelargonię; przeciwutleniacz, który może wywoływać reakcje alergiczne

Benzyl Alcohol - konserwant dopuszczony do stosowania w kosmetykach naturalnych

Parfum - zapach







Opinia, działanie:


Zapach typowy dla produktów Nivea, mydlany i słodki.
Odżywka jest gęsta i dość wydajna, dobrze rozprowadza się na włosach, nadaje poślizg.
Plusem jest również wygodne opakowanie - wcześniej nie zwracałam na to uwagi, a potem dobiłam do połowy opakowania nawilżającej Isany, która swoją tubką doprowadza mnie do szału. :)

Każde kolejne użycie było rozczarowaniem - niezależnie od sposobu stosowania (na kilka minut, pół godziny, pod kompres) nie widziałam żadnych pozytywnych efektów, otrzymywałam za to sztywne i szorstkie końce oraz matowe włosy.
Bez odpowiedniej pielęgnacji mam spuszoną dolną połowę długości i gładką górę, dokładnie tak wyglądały włosy po każdym zastosowaniu tej odżywki - były jedynie przyklapnięte (nie mylić z wygładzeniem).
Bardzo szybko się strączkowały i dzień po myciu wyglądały nieświeżo.

O wiele lepiej sprawdziła się jako uzupełnienie bogatej pielęgnacji. Zestawiona z nawilżającymi odżywkami nie robi włosom krzywdy - na całej długości są miękkie i błyszczące - niestety nie jest to jej zasługa.
U osób posiadających suche, łamiące się i lekkie włosy mogłaby sprawdzić się podczas mycia długości.

Nie nakładajcie jej na skórę głowy! Zawiera zbyt wiele składników, które mogą spowodować łupież lub reakcję alergiczną.





Zużywam ją powoli jako źródło silikonów, nie stosuję solo i z niecierpliwością czekam na denko. 



15 komentarzy:

  1. Ciekawe. Masz jakąś teorię która mogłaby wyjaśniać dlaczego produkty Nivea tak kiepsko działają? Co je łączy?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie używałam tej odżywki, ale mam ją w swoich zbiorach i mam nadzieję, że się sprawdzi. Jest szansa, bo koleżanka ją bardzo lubi a jej włosy uwielbiają to, co moje. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ech uwielbiałam ją przed włosomaniactwem i to jeszcze z nakładaniem na skórę głowy. Ach człowiek był młody i głupi xD

    OdpowiedzUsuń
  4. ja ją bardzo lubię, świetnie się u mnie sprawdzała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam czytać Twoje recenzje, są takie .. od serca. :D Szczere i widać, że pisane do użytku, żeby ktoś coś z tego wyniósł!:) Dziękujemy. Ja kompletnie nie znam się na składach, więc zawsze coś z tego się dowiem :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam kiedyś próbkę z gazety i już nie pamiętam działania , ale wszyscy mi ją polecają jednak ja nie potrafię się przekonać :D

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie jako jedna z niewielu sprawdzała się świetnie na ,,wyjścia''.
    Świetnie wygładzała włosy i sprawiała, że były mięciutkie i błyszczące :)

    OdpowiedzUsuń
  8. hm a chciałam ja kupić tak ją reklamują i ostatnio pełno jej w blogosferze ale naprawdę skład szaleńczo długi i w dodatku same konserwanty dzięki za recenzje rezygnuje z je zakupu :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki, ze analizujesz skład.
    Ja również mam wymagające włosy, ale lubię tę odżywkę Nivea, m.in. dlatego, że nie mogę zrezygnować z silikonów. Jej skład jest znośny, a w porównaniu do Pantene to już w ogóle nieźle ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja bardzo lubię kosmetyki Nivea.U mnie ich odżywki fajnie się spisują :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzieki ! jutro po pracy wybieram się na zakupy i miałam ją kupić...teraz muszę przemyśleć ;/

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię Twoje dokładne analizy składów :) Ja już od dawna się na nią czaję, rzeczywiście często się przewija na blogach, ale jakoś też nie mogę się przełamać, a teraz po Twojej recenzji to nie wiem czy w ogóle się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. a dla mnie to jedna z lepszych odżywek ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Działa u mnie dokładnie tak samo - szorstkie, matowe włosy - a keratynkę przecież tak lubię :) No i okrutnie obciążała...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...