poniedziałek, 9 września 2013

Płyn do kąpieli Babydream fur Mama - wielofunkcyjne cudo

Jedno z moich największych kosmetycznych odkryć i obowiązkowe wyposażenie łazienki. :)
Mam nadzieję, że Rossmann da spokój serii BDfM i skład pozostanie niezmieniony.

Cena: ok. 10zł / 500ml







Skład:


Aqua - woda

Glycine Soja (Soybean) Oilolej sojowy, emolient, bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminę E, sterole i flawonoidy; nawilża 

Sorbitol - humektant otrzymywany z glukozy, ma silne właściwości higroskopijne (wiąże i zatrzymuje wodę), zmiękcza, wygładza i nawilża powierzchnię skóry lub włosów

Cocamidopropyl Betaine delikatna substancja myjąca, łagodzi drażniące działanie silnych detergentów

Sodium Cocoamphoacetate - detergent łagodny dla skóry, wytwarzany z kwasów tłuszczowych oleju kokosowego, łagodzi drażniące działanie anionowych substancji powierzchniowo czynnych np SLES

Cocamidopropyl Hydroxysultainedetergent naturalnego pochodzenia, antystatyk, kondycjonuje, zmiękcza, wygładza skórę i włosy, substancja pianotwórcza, stabilizator, może podrażniać wrażliwą skórę

Parfum - zapach

Sodium Chloride - chlorek sodu, wpływa na konsystencję kosmetyku zawierającego anionowe substancje powierzchniowo czynne np. SLS

Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oilolej ze słodkich migdałów, polecany do wszystkich typów włosów - nawilża, zmiękcza, dodaje włosom blasku. Nadaje się do zabezpieczania włosów np. przed kąpielą w basenie, ochroni włosy przed działaniem promieni słonecznych

Glyceringliceryna, humektant, działanie nawilżające, jednak stosowania w nieodpowiednich warunkach określanych tzw. punktem rosy (np. sezon grzewczy) może wykazywać działanie odwrotne

Whey Proteinhumektant, proteiny serwatkowe, źródło cennych składników m.in. białek, lipidów, witamin z grupy B, kwasu mlekowego, kondycjonują, wygładzają i zatrzymują nawilżenie w skórze lub włosach (wiążą wodę), emulgator, substnacja pianotwórcza

Lactose - humektant, laktoza/proteiny serwatkowe, źródło cennych składników m.in. białek, lipidów, witamin z grupy B, kwasu mlekowego, kondycjonują, wygładzają i zatrzymują nawilżenie w skórze lub włosach (wiążą wodę), emulgator, substnacja pianotwórcza

Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil olej z nasion słonecznika, zmiękcza, nawilża i wzmacnia włosy oraz skórę, ma działanie przeciwrodnikowe

Polyglyceryl-10 Laurate - emulgator, substancja stosunkowo łagodna i bezpieczna

Polyglyceryl-2 Laurate - emolient, surfantant, substancja pianotwórcza, stabilizator

Glyceryl Caprate - emolient tłusty, emulgator, tworzy na powierzchni skóry lub włosów film zapobiegający odparowaywaniu wody - pośrednio nawilża, kondycjonuje, wygładza, nadaje połysk, jest komedogenny, w produktach myjących stosowany jako substancja renatłuszczająca

Xanthan Gum - zagęszczacz i stabilizator naturalnego pochodzenia, zwiększa lepkość produktu

Tocopherol - witamina E, przeciwutleniacz

Citric Acid -  kwas cytrynowy, regulator pH, rozpuszcza się w wodzie




Ogólnie:


Zapach charakterystyczny dla serii Babydream fur Mama, słodki, może zmęczyć. Ja bardzo go lubię:)
Płyn jest kremowy, przelewa się przez palce, nie znam żadnego kosmetyku o równie wodnistej konsystencji
Wydajność oceniam jako średnią - nie znika bardzo szybko, ale stosowany codziennie do mycia ciała starcza na ok. 3 tygodnie.
Ze względu na swoją wielofunkcyjność idealnie nadaje się na wyjazdy.


Włosy:


Jest idealny do mycia suchych i zniszczonych włosów - delikatnie oczyszcza, a jednocześnie dzięki zawartości olejów i innych emolientów pozostawia długość nawilżoną.
U mnie nie powoduje szybszego przetłuszczania i nie obciąża - włosy są puszyste i uniesione. Jest to kwestia indywidualna i jeśli macie problem z szybkim przetłuszczaniem może się ono nasilić.
Domywa oleje w idealnym dla mnie stopniu, a jak już kiedyś wspominałam lubię delikatną warstewkę oleju na włosach. :)

Nie rozcieńczam go, jednak wrażliwe skalpy mogą tego potrzebować i powinny być ostrożne, ponieważ Cocamidopropyl Betaine i Cocamidopropyl Hydroxysultaine mogą powodować podrażnienia i reakcje alergiczne.

Od czasu do czasu muszę zrobić kilkudniową przerwę - w ciągu 2 tygodni regularnego używania włosy nie są wystarczająco mocno oczyszczane, dlatego zaczynają się strączkować. Zazwyczaj wystarcza zmiana produktu na bardziej prosty np. dziecięcy płyn do kąpieli Babydream lub szampon z tej serii (nie oczyszczam włosów SLS/SLES regularnie).


Skóra:


Bezkonkurencyjny do mycia ciała i jako płyn do kąpieli - ma przyjemną kremową konsystencję i pozostawia skórę bardzo nawilżoną i delikatnie pachnącą. 
Po kąpieli nie ma potrzeby wcierania żadnego balsamu, nawilżenie długo się utrzymuje.
Stosując jednocześnie olejek dla mam z serii Babydream fur Mama nie trzeba długo czekać na świetne efekty - skóra staje się gładka, jędrna i napięta.

Po zwykłe żele pod prysznic sięgam tylko jeśli mam ochotę nacieszyć się konkretnym zapachem - nie warto kupować masy produktów naładowanych silikonami wierząc w obietnice nawilżenia, gdy na początku składu znajduje się silny detergent. Nie rozumiem też fenomenu mocno reklamowanego balsamu pod prysznic..

Inne:

Jeśli macie problem z przesuszoną skórą na dłoniach warto przelać go do pojemnika z dozownikiem i przez kilka dni stosować go zamiast zwykłego mydła - efekty widać bardzo szybko.
Można też wymieszać go z antybakteryjnym mydłem przeznaczonym do mycia rąk.

Próbowałam myć nim twarz, niestety cera skłonna do wyprysków nie reaguje dobrze na tak bogaty skład. Nie jestem też przekonana do stosowania go jako płynu do higieny intymnej - nie posiada odpowiednio niskiego pH, a wrażliwa skóra może źle reagować na zawartość olejków.




Macie, lubicie? :)


21 komentarzy:

  1. Przewertowałam ostatnio cały Rossmann w poszukiwaniu go i nie mogę znaleźć!:< zmartwiłam się, że go wycofali!:<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest tam gdzie żele pod prysznic ;)

      Usuń
    2. ostatnio widziałam, że jest rozstawiony w kilku miejscach - żele pod prysznic, płyny do kąpieli i dział z kosmetykami dla dzieci i mam:)

      Usuń
  2. Kiedyś z pełnością go kupie, bo kusi mnie od dłuższego czasu, ale wciąz mam za dużo ksometyków

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię ten produkt, jedyny minus jest taki że parę razu nie domyłam nim oleju ale poza tym uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajny produkt, również używam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę kupić do mycia włosów :)
    Jestem ciekawa jak się sprawdzi u mnie.
    Oczywiście olejek z tej serii tez się najdzie na mojej półce!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam go. Lubię takie wszechstronne kosmetyki i obecnie takim własnie kosmetykiem jest dla mnie czarne mydło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę spróbować do mycia, szukam nowego myjadła, w razie, gdyby moim włosom znudził się szampon BD

    OdpowiedzUsuń
  8. dawno nie miałam go u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szampon, płyn do demakijażu, mydło, żel pod prysznic. Kocham go! W podróż idealny. Pierwszy produkt z czasów włosomaniactwa. Lepszego myjadła dla włosów niemiałam, choć pląta włosy konkretnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo go lubię najczęściej używałam go do mycia twarzy i u mnie sprawuje się bardzo dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie miałam go, ale chcę kupić do używania do mycia ciała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolejny wielofunkcyjny kosmetyk :) Ten Rossmann to jednak potrafi :) Kiedyś kupię :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ooo koniecznie muszę kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę go kupić:) Mój Mąż mnie wyrzuci z domu ale trudno, tak wogóle Drogie Panie na stronie www.kokardi.pl do 18.09 jest darmowa wysyłka kosmetyków ( od 60 zł) sa tam m.in. rosyjskie cuda:)

    Pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  15. O, ciekawe, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja niedawno go zakupiłam. Wypatrywałam promocji i w jednym tygodniu kupiłam dwie butle.
    Ja stosuję ten płyn jako :
    -"druga porcja szamponu" po SLESie na włosy całej długości właściwie przy każdym myciu
    - do zmywania makijażu oczu ! (nie trafiłam na nic lepszego dotąd i bardzo polecam)
    - pod prysznic do peelingu ostrą gąbką
    - do kąpieli w wanience dziecka (dużo piany z małej ilości produktu)

    OdpowiedzUsuń
  17. Proszę, pomóż mi! :(
    Chcę go kupić, ale nie wiem czy będzie on skuteczny do zmycia tego:
    -odżywka Garnier Avokado i Masło Karite na 5minut
    -nafta kosmetyczna z olejkiem arganowym na 20minut
    -mycie

    jeśli nie, to szampon BD będzie się do tego nadawał? Płyn Facelle poradził sobie bardzo dobrze ze zmyciem dużej ilośći nafty (bez wcześniej wymienionej odżywki).

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...