środa, 11 września 2013

Ekologiczny szampon I < 3 My Planet, Yves Rocher

W Yves Rocher można spotkać jedną z lepszych ofert dla stałych klientów, a dobrze zaplanowane i zgrane z promocją zakupy często przynoszą sporą oszczędność i zapas kosmetyków. :)

Tytułowy szampon kilka miesięcy temu dostałam za 1 grosz - ta promocja powtarza się dość często, poza tym na co dzień produkt jest objęty zniżkami.

Cena : 15zł / 300ml (w promocji 40-60% taniej)



Skład:


Aqua - woda

Sodium Laureth Sulfate - detergent, bardzo dobrze się pieni, może powodować podrażnienia

Cocamidopropyl Betaine - delikatna substancja myjąca, łagodzi drażniące działanie silnych detergentów

Glycerin - gliceryna, humektant, działanie nawilżające, jednak stosowania w nieodpowiednich warunkach określanych tzw. punktem rosy (np. sezon grzewczy) może wykazywać działanie odwrotne

PEG-7 Glyceryl Cocoate - substancja renatłuszczająca dodawana do produktów myjących, koemulgator, poprawia jakość piany

Sodium Chloride - chlorek sodu, wpływa na konsystencję kosmetyku zawierającego anionowe substancje powierzchniowo czynne np. SLS

Sodium Benzoate - sól kwasu benzoesowego, konserwant zapobiegający rozwojowi mikroorganizmów

Citric Acid - kwas cytrynowy, regulator pH, rozpuszcza się w wodzie

Parfum - zapach

Hydroxypropyl Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride - wzmacnia, uelastycznia włosy i ułatwia ich rozczesywanie

Salicylic Acid - kwas salicylowy, konserwant

Citrus Medica Limonum Juice - sok z cytryny

Tocopherol - witamina E, przeciwutleniacz





Skład tego szamponu, jego opis na etykiecie i cena to jakieś nieporozumienie... dlaczego kosztuje tak dużo?
Co z tego, że składniki są "eko", skoro ich działanie pozostaje niezmienione?
Z pewnością nie myje włosów łagodnie, a stosowany codziennie może zrobić krzywdę wrażliwym skalpom.


Opinia, działanie:

Zapach cytrusowy, trochę słodki.
Konsystencja przyzwoita, nie jest za rzadki, pieni się średnio.
Po spłukaniu i odciśnięciu wody włosy są gładkie i sztywne.

Niezależnie od tego, co nałożyłam po umyciu, włosy po wyschnięciu były dziwne - jakby oblepione, przyklapnięte i pozbijane w strączki, zwłaszcza przy głowie. 
Końce pozostawały sztywne i sianowate pomimo kurowania emolientowymi maskami.
Miałam nadzieję, że przyda mi się do oczyszczania włosów, niestety zupełnie się do tego nie nadaje.

Zużywam do mycia pędzli i szczotek, nigdy więcej - nawet za 1 grosz.


Miałyście?


14 komentarzy:

  1. Nie kusił mnie nigdy, pamiętam, że parę ładnych lat temu, kiedy świat jeszcze o włosomaniactwie nie słyszał moja mama kupiła go. Był słaby i więcej do naszej łazienki nie wrócił. Teraz tym bardziej się na niego nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz go widzę, ale po recenzji na pewno się na niego nie skuszę.
    Szampon, który strączkuje? Zdecydowanie nie tego od niego oczekuję...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie używałam tego kosmetyku, bo zazwyczaj to w tym sklepie kupuję zapachy, do kosmetyków jakoś nie jestem przekoanana i mimo posiadania karty stałego klienta niestety nie robię tam często zakupów, bo u mnie w mieście go nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj .. dla mnie zawsze takie oferty są podejrzane. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że nigdy się na niego nie skusiłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uj, paskudztwo. Ciekawe z jakiej racji ta cena.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam :) w sumie nie miałam jeszcze nic z YR mimo że mam ten sklep stacjonarnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie się sprawdził, fajnie oczyszczał i nic mi nie oblepiał. A mój M. szczerze go pokochał - jeden z nielicznych szamponów, po których nie swędzi go głowa..

    OdpowiedzUsuń
  9. Niby wszyscy mówią, że szampon ma tylko myć, a jednak potrafi tak zaszkodzić włosom..

    OdpowiedzUsuń
  10. ja go mam :) kupiłam przez akcję "I <3 My Planet"

    - i nie zauważyłam żeby mi szkodził...jest raczej neutralny...zawsze po szamponie nakładam maskę/odżywkę więc nie ma szans abym oceniła działanie szamponu na włosach "na sucho"

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja miałam wersję z hamamelisem i tak samo bubel :/ Nie oczekuję od szamponu Bóg wie czego, ale ten dosłownie nic nie robił. Zużywam go do mycia łazienki i pędzli :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Też skorzystałam z tej okazji i szampon nie okazał się najciekawszy :) sama bym go nie kupiła, ale skoro przydarzyła się taka okazja, trudno było nie spróbować
    Radi

    OdpowiedzUsuń
  13. nie znam tego szamponu, choć kiedyś faktycznie patrzyłam na niego :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...