sobota, 16 listopada 2013

Olej ze słodkich migdałów - włosy wysokoporowate

Kilka miesięcy temu zauważyłam pewną zależność - każda maska, która zawiera olej ze słodkich migdałów bardzo służy moim włosom. Kolejnym potwierdzeniem tego spostrzeżenia był świetny wpływ olejku Babydream fur Mama na kondycję końcówek (olej ze słodkich migdałów na drugim miejscu).

Moim pierwszym olejem, który kupiłam z myślą o włosach był olej z wiesiołka. Malutka buteleczka, której zawartość oszczędzałam jednocześnie nie dostarczając włosom wystaczającej ilości nawilżenia.
Gdy okazało się, że odpowiedni dla włosów olej może być znacznie tańszy, zrezygnowałam z tych mało popularnych na rzecz łatwiej dostępnych w większych butelkach. 
Po wspomnianym odkryciu postanowiłam choć na chwilę wrócić do droższych produktów i znaleźć olejek, który pokochają moje włosy.

Cena : 10-20zł / 100ml



Właściwości:

Jest źródłem kwasów tłuszczowych nienasyconych, m.in. oleinowego i linolowego oraz witamin A, B1, B2, B6, D, E.
Jest lekki i delikatny, nie podrażnia, łatwo się wchłania - polecany do pielęgnacji skóry wrażliwej, naczynkowej oraz w walce z rozstępami. Łagodzi podrażnienia, wzmacnia barierę lipidową skóry.

Ciekawostka: do celów kosmetycznych wykorzystuje się olej ze słodkiej odmiany migdałów, ponieważ odmiana gorzka zawiera substancje przekształcające się w trujący kwas pruski.
Kwasem pruskim nazywa się silnie toksyczny cyjanowodór, który był wykorzystywany podczas egzekucji w komorach gazowych.



Włosy:

Wspaniale dociąża i nawilża przesuszone, spuszone i sztywne końce - sprawia, że są miękkie, elastyczne i gładkie. Widocznie nawilża i wygładza całą długość, a stosowany regularnie poprawia kondycję włosów.
Różnicę widać dosłownie po jednym użyciu (i jednoczesnym zastosowaniu emolientowych lub humektantowych odżywek).
Nie obciąża długości, ale jeśli włosy mają skłonność do przetłuszczania i przyklapu należy pamiętać o bardziej dokładnym zmyciu oleju.
Wtarty w skórę głowy nie powoduje nasilonego wypadania włosów.
U mnie delikatnie przyspieszył żółknięcie koloru w ciągu dwóch tygodni od farbowania, nie była to jednak dramatyczna różnica.

Najczęściej nakładam go od ucha w dół i pozostawiam na kilka godzin lub całą noc.
Dodaję go do odżywek b/s, mgiełek i właściwie każdego serum silikonowego.
Jest niezastąpiony. :)



Sądzę, że każde włosy wysokoporowate i średnioporowate powinny spróbować oleju ze słodkich migdałów lub chociaż kosmetyków z jego zawartością.
Przeglądając recenzje zauważyłam, że jest to olej, który można pokochać lub znienawidzić. Dla jednych włosów jest zbawieniem, dla innych przekleństwem. Pozostaje tylko spróbować. :)


37 komentarzy:

  1. z tego, co czytam wydaje się idealny dla moich włosów, może uda mi się gdzieś na niego trafić w Poznaniu...a czy można ten olej stosować też do celów spożywczych, bo te słodkie migdały brzmią naprawdę kusząco ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej ze słodkich migdałów nie ma zapachu - do celów spożywczych wykorzystuje się olej z gorzkich migdałów, który ma piękny aromat. Co zaskakujące, spożycie cyjanowodoru w określonych ilościach nie jest szkodliwe dla organizmu (można go też znaleźć np. w pestkach moreli, których dzienny bezpieczny limit spożycia wynosi 2-3 sztuki).

      Usuń
  2. niezła ciekawostka :/ również ja jestem ciekawa olejku,ale muszę skończyć zapasy,za dużo ich;)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie świetnie sprawdza się Yves Rocher i ich olejek reparation

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak tak działa na końce to nie ma opcji będzie mój!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam podobny typ włosa co Ty, więcchętnie spróbuję tego olejku:)

    OdpowiedzUsuń
  6. kiedyś myślała żeby wypróbować go solo. W maskach również fajnie działa na moje włosy:))

    OdpowiedzUsuń
  7. zaczynam go używać bo jest w oliwce Hipp dla dzieci :) wcześniej używałam różnych kombinacji olejków :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam go wczoraj i zastanawiałam się czy się skusić i kupić czy poczekać i zużyć to co jeszcze mam. Wygrała opcja nr 2, ale jak tylko zużyje zapas zakupie go :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja mimo zapasów skusiłam się na olej ze słodkich migdałów i jestem bardzo zadowolona! świetnie wpływa na włosy!

    OdpowiedzUsuń
  10. jestem strasznie ciekawa jak sie spisuje olej ze slodkich migdalow!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie należy do najtańszych ale dla takich efektów warto wydać trochę więcej. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Potwierdzam, też mam wysokoporowate włosy i działał zbawiennie, ale niestety kupiłam go na Ukrainie i teraz nie wiem gdzie poza internetem mogę dostać go u nas L(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz sklepów zielarskich można go dostać w aptekach, ostatnio pojawia się w nich coraz więcej różnych olejów:)

      Usuń
  13. Mam go na mojej liście zakupów ale póki co chce skończyć olej z awokado

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam go ;)
    spróbuj jeszcze jojoba i arganowego ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę go sobie koniecznie sprawić.

    OdpowiedzUsuń
  16. miałam olej ze słodkich migdałów ale jakoś moim włosom (suche kręcone wysokoporowate) niezbyt podszedł , ale to było duże i zupełnie inne opakowanie

    OdpowiedzUsuń
  17. Odpowiedzi
    1. Kupiłam go w sklepie zielarskim, ale widziałam ten olej również w aptekach:)

      Usuń
  18. Uwielbiam olejek ze slodkich migdalow, towarzyszy mi przy kazdym olejowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam go w swojej lodówce i czeka grzecznie na testy.
    Oby sprawdził się tak samo dobrze jak u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam go !!! mam jeszcze pół tubeczki, którą przywiozłam ze stanów, a gdzie udało Ci się go kupić w Polsce? stacjonarnie czy przez internet zamiawiałas?
    pozdrawiam,
    Fuksja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłam go w sklepie zielarskim, ale coraz częściej widuję ten olej (oraz masę innych!) w aptekach. :)

      Usuń
  21. uwielbiam go :) ostatnio bardzo często ląduje na moich włosach :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Chciałabym spróbować. W sumie wysokoporowate mam jedynie końcówki, ale może sprawdzi się na śliską resztę :D

    OdpowiedzUsuń
  23. na pewno wypróbuję ten olej :)
    +obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie próbowałam oleju migdałowego na swoich włosach, u mnie jak na razie najlepiej wypadł lniany :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Muszę spróbować. Olejek ze słodkich migdałów mam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. nadaje się na mokre włosy na końcówki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej tak, chociaż to zależy od stanu włosów - zdrowsze może przeciążyć, a te bardziej suche i zniszczone nawilży i uelastyczni.

      Usuń
    2. A to trzeba spróbować :) dziękuje

      Usuń
  27. Moje wysokoporowate włosy również lubią olej ze słodkich migdałów:) Świetnie nawilża i dociąża niesforne kosmyki.

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo lubię się z migdałem. Mam włosy wysokoporowate więc by się zgadzało ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zna Pani turban termalny hair spa?? Jestem blondynką o mocno przesuszonych włosach, mam Turban i polecam go to świetne w wsparcie przy terapiach olejami.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...