poniedziałek, 30 grudnia 2013

Isana Hair Professional Oil Care - świetna i tania odżywka

Pierwszą odżywką z tej serii, której miałam okazję używać, była wersja Locken do włosów kręconych (pomarańczowa). Byłam zachwycona jej działaniem, dlatego postanowiłam kupić pełnowymiarowe opakowanie. W sklepie zmieniłam zdanie, zapragnęłam spróbować czegoś innego i wzięłam poniższe cudeńko... typowa kobieta. :)

Cena: 9zł / 500ml   w promocji 5zł / 500ml
Dostępne tylko w Rossmannie.




Skład:

Cetearyl Alcohol - niejonowa substancja powierzchniowo czynna, emolient tłusty, często komedogenny; tworzy film, który zatrzymuje wilgoć, zmiękcza, wygładza i pośrednio nawilża włosy i skórę

Glycerin - gliceryna, humektant, działanie nawilżające, jednak stosowania w nieodpowiednich warunkach określanych tzw. punktem rosy (np. sezon grzewczy) może wykazywać działanie odwrotne

Glyceryl Stearate SE - emolient tłusty, ester kwastu stearynowego i gliceryny, często komedogenny; tworzy film, który zatrzymuje wilgoć, czyli pośrednio nawilża; zmiękcza i wygładza włosy

Citric Acid - kwas cytrynowy, regulator pH, rozpuszcza się w wodzie

Stearamidopropyl Dimethylamine - składnik pochodzenia roślinnego, zmywalny wodą, zastępuje silikon

Hydrolyzed Wheat Protein - hydrolizat protein pszenicy; substancja filmotwórcza; kondycjonuje, zmiękcza i wygładza, działa antystatycznie; łagodzi drażniące działanie substancji powierzchniowo czynnych

Argania Spinosa Oil - olej arganowy, w jego składzie znajduje się unikalna kompozycja kwasów tłuszczowych oraz witamina E - silny przeciwutleniacz. Świetnie się wchłania, mocno nawilża

Panthenol - prowitamina B5, nawilżająca substancja aktywna - ma zdolność wnikania wgłąb skóry/włosa; wygładza, działa przeciwzapalnie, przyspiesza regenerację naskórka

Quaternium-87 - substancja, która najprawdopodobniej nadbudowuje się na włosach, których łuski są mocno rozchylone, pochodzenia roślinnego, nadaje włosom objętości, ma właściwości antystatyczne, nabłyszcza i wygładza włosy. Niektóre źródła podają, że nie nadbudowuje się

Niacinamide - witamina PP/B3; poprawia kondycję włosów, ogranicza ich wypadanie

Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate - związek syntetyczny będący mieszaniną kwasów tłuszczowych; kondycjonuje, ma działanie antystatyczne

Propylene Glycol - humektant, może podrażniać jeśli jest stosowany na chorobowo zmienioną skórę

Parfum - zapach

Linalool -  imituje zapach konwalii, składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen

Sodium Benzoate - sól kwasu benzoesowego, konserwant zapobiegający rozwojowi mikroorganizmów

Potassium Sorbate - konserwant

Phenoxyethanol - konserwant zapobiegający rozwojowi mikroorganizmów


Prosta bezsilikonowa odżywka (zawiera jedną substancję oblepiającą - Quaternium-87).
Pierwsze trzy składniki stanowią podstawę odżywki, występujący po nich kwas cytrynowy raczej został tu dodany w niewielkiej ilości podobnie jak każda substancja po nim.
To dlatego hydrolizowane proteiny nie zrobią wrażliwym włosom żadnej krzywdy, a olejowy charakter odżywki to raczej typowy chwyt, by zachęcić nas do zakupów. :)



Opinia, działanie:


Zapach wyraźny, trochę dziwny. Dla mnie przyjemny, ale może się nie podobać.
Odżywka nie przelewa się przez palce, nie jest też bardzo gęsta.
Wydajność dobra, wystarczy średnia porcja by dokładnie pokryć włosy.

Produkt bardzo dobrze rozprowadza się na włosach, podczas spłukiwania widać wyraźną różnicę - są one mocno wygładzone i dobrze rozdzielone, tracą przez to na objętości.

Odżywka świetnie wygładza, ujarzmia i uelastycznia włosy, a przede wszystkim końcówki.
Są po niej sypkie, nie strączkują się, nie robią się suche między myciami.
Niestety bardzo łatwo nie tylko dociążyć, ale też obciążyć nią włosy nakładając zbyt dużą ilość produktu lub wybierając złe zestawienie z szamponem lub olejem. Dotyczy to też suchych włosów, które mają tendencję do strączkowania w takim przypadku.

Używam jej do emulgowania i zmywania olejów, mycia dolnej połowy długości, obu O w OMO oraz zmiękczania.
Jeśli końcówki stają się problematyczne nakładam ją jak maskę pod kompres i zostawiam na pół godziny lub dłużej. Unikam wtedy pokrywania nią zdrowych partii włosów.
Jeżeli włosy nie są mocno przesuszone najlepiej sprawdza się nałożenie odżywki na 2-10 minut.

Wersja Locken jest lżejsza i bardziej uniwersalna, na pewno ją dokupię.

Miałyście, lubicie?



27 komentarzy:

  1. Nie miałam, ale to może dlatego, że w drogerii zawsze mnie bardziej kuszą maski niż odżywki do włosów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Napewno kupię którąś wersję z tej serii.
    Naczytałam się o nich wiele dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. sprawdź mejla!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie miałam, ale właśnie czegoś takiego poszukuję, fajnie, że rozpisałaś dokładnie skład, bo ostatnio coraz częśćiej zwracam na to uwagę, no i ogromny plus za niską cenę! na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno ją kupię, gdy zużyję trochę zapasów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy jej nie widziałam w Rossmanie ;o

    http://takbardzokosmetycznie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o niej, miałam ją kupić i... zapomniałam ;) Dzięki za przypomnienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. już prawie ją kupiłam, ale sumienie się odezwało ("Magda przecież masz ogromne zapasy, kupisz jak się ich pozbędziesz !") :D Kupię niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam ją. Była bardzo dobra jak na tak dużą i tak tanią odzywkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zachęciłaś mnie do kupna, muszę sprawdzić, co ciekawego ma Isana do pielęgnacji włosów - zawsze lekceważyłam tą markę ze względu na cenę. ;-) A co myślisz o składach produktów Joanny? Ich ceny też są niskie, ale za to kusi mnie ta maseczka - miałaś z nią do czynienia -http://www.joanna.pl/produkty/wlosy-all/pielegnacja/argan-oil/maseczka-z-olejkiem-arganowym
    Jakie jest Twoje zdanie o tej firmie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przepadam za Joanną, ich produkty często zawierają parafinę i lekkie silikony, które akurat u mnie powodują wzmożone puszenie. I działanie najczęściej przeciętne... zdecydowanie stawiam na Isanę:)
      Nie używałam tej maseczki i na pewno bym jej nie kupiła - bazuje nie tylko na prawie wszędzie obecnych emolientach(cetearyl i cetyl alcohol) ale też na parafinie. Zaraz za nią jest lekki silikon i dopiero znajdujemy pierwszy olejek, kokosowy, który albo się kocha (zdrowsze włosy) albo nienawidzi (zniszczone). Za tę cenę można kupić prawdziwe perełki:)

      Usuń
  11. ja dzisiaj tyle naczytałam się o pielęgnacji włosów, naoglądałam zdjęć że chyba od dziś zaczne o nie szczególnie dbac!:) dołączam do obserwowanych ! :) przydadzą mi się Twoje informacje

    OdpowiedzUsuń
  12. jak dobrze wygładza, to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pewno ją kupię, czekam tylko na promocję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaciekawiłaś mnie tą odżywką :) Ostatnio widziałam ją właśnie w promocji, szkoda, że nie wzięłam

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ją lubię, najlepiej sprawdza mi się na 30 min pod czepek :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ma stałe miejsce w mojej łazience :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeśli zużyję conajmniej 7 odżywek ze swoich zapasów, na pewno zapoluję na promocję :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Chetnie bym wyprobowala, ale nie widzialam jej tutaj na polkach ;(

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie miałam, ale gliceryna i proteiny bardzo mnie zachęcają, bo świetnie się sprawdzają na moich włosach:) Serie kosmetyków Isany po prostu kocham. I ten produkt prędzej czy później trafi na moją półkę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wcześniej zupełnie nie zwracałam na nią uwagi, jak widzę to był błąd :)

    OdpowiedzUsuń
  21. O skoro ta wersja bardziej dociąża to chętnie ją kupię:D
    Zawsze mnie dziwiło, że moich cienkich wĺosow nic nie jest w stanie obciążyć.
    Wersję do kręconych bardzo polecam:) Uwielbiam jej zapach.
    Magdeusz

    OdpowiedzUsuń
  22. U mnie niestety, aż takiego fajnego efektu nie daje. W sumie to nakładam ją tylko po to, żeby zużyć do końca, ale wtedy też dokładam jakąś odżywkę w sprayu już na prawie suche włosy, bo po niej samej czuję niedosyt jak dotykam włosów ;)
    Pozdrawiam!
    Żaba

    OdpowiedzUsuń
  23. fajnie opisany szamponik;)i dobrze zobrazowany sklad;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...