piątek, 19 czerwca 2015

Rozświetlający eliksir do włosów Toni&Guy


Moje spojrzenie na pielęgnację stopniowo się zmienia - zaczynałam od drastycznego odstawienia silikonów i mocnych detergentów i w ciągu trzech lat wróciłam do tych pierwszych z podkulonym ogonem. Konieczność ich stosowania odczułam na własnej "skórze" dość boleśnie. :)
Niedawno podsumowałam i wyjaśniłam swoją kilkumiesięczną przygodę z naftą, którą doceniłam i włączyłam do podstawowych elementów pielęgnacji. Post znajdziecie tutaj.

Skąd u mnie takie serum? Dostałam je od Siostry - sama bym nawet nie zwróciła na nie uwagi ze względu na wysoką cenę (40 zł za 50 ml!). Okazało się jednak, że w Rossmannie można regularnie trafić na promocję, podczas której serum kosztuje przyzwoite 25 zł. Cena nadal nie jest najniższa, ale znośna.

Cena: 40zł / 50ml (w promocji ok. 25zł)
Dostępność: Rossmann, Natura, drogerie internetowe




Skład:

Cyclopentasiloxane – emolient, silikon lotny, kondycjonuje, zmiękcza, wygładza, tworzy na powierzchni włosa film zapobiegający odparowywaniu wody

Paraffinum Liquidum (Mineral Oil) – emolient, komedogenny, tworzy na skórze/włosach film co daje pośrednie działanie nawilżające, nadaje połysk, zmiękcza i nawilża, chroni, zapobiega elektryzowaniu się włosów

Dimethiconol – emolient suchy, silikon zmywalny łagodnymi szamponami, kondycjonuje, wygładza, zmiękcza, nadaje połysk, tworzy na powierzchni włosa lub skóry film, który zatrzymuje nawilżenie

Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil – olej z nasion słonecznika, zmiękcza, nawilża i wzmacnia włosy oraz skórę, ma działanie przeciwrodnikowe

Prunus Amygdalus (Sweet Almond) Oil – olej ze słodkich migdałów, polecany do wszystkich typów włosów - nawilża, zmiękcza, dodaje włosom blasku; nadaje się do zabezpieczania włosów np. przed kąpielą w basenie, ochroni włosy przed działaniem promieni słonecznych

Cocos Nucifera (Coconut) Oil – olej kokosowy, emollient, polecany przede wszystkim do pielęgnacji włosów niskoporowatych

Sclerocarya Birrea Seed Oil – olej marula, emolient

Elaeis Guineensis (Palm) Oil – olej palmowy pozyskiwany z palmy kokosowej, emolient

Phenyl Trimethicone – silikon usuwalny łagodnym detergentem, kondycjonuje i zabezpiecza włos, zatrzymuje nawilżenie tworząc na jego powierzchni film

Amodimethicone – lekki silikon zmywalny łagodnym szamponem; emolient suchy; ma działanie antystatyczne, tworzy ochronną warstwę zapobiegającą odparowywaniu wody i wyrównującą powierzchnię włosa lub skóry; polecany dla włosów zniszczonych, wysokoporowatych - film, który tworzy, pogrubia włos; nie jest komedogenny

BHT – przeciwutleniacz, konserwant, ma dwa oblicza - zapobiega powstawaniu wolnych rodników
chroniąc skórę, jest jednocześnie toksyczny i może powodować podrażnienia oraz uczulenia

Ethylhexyl Methoxycinnamate – filtr chemiczny, chroni w UVA (małym zakresie) i UVB

Parfum – zapach

Alpha-Isomethyl Ionone – składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen

Benzyl Alcohol – konserwant dopuszczony do stosowania w kosmetykach naturalnych

Benzyl Salicylate – składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen

Butylphenyl Methylpropional – składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen, emulgator,
ułatwia rozczesywanie, wygładza włosy, nie nadbudowuje się

Citral – składnik kompozycji zapachowej

Citronellol – imituje zapach róży, składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alegren

Coumarin – składnik kompozycji zapachowej

Geraniol –  składnik olejków eterycznych, zapachem przypomina pelargonię; przeciwutleniacz, który może wywoływać reakcje alergiczne

Hexyl Cinnamal – składnik kompozycji zapachowych, potencjalny alergen

Hydroxycitronellal – imituje zapach konwalii, składnik komozycji zapachowej, potencjalny alergen

Limonene – imituje zapach skórki cytrynowej, składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen

Linalool – imituje zapach konwalii, składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen


Oprócz typowych silikonów znajdziemy tu moją nową miłość - naftę. O jej właściwościach pisałam tutaj.

Działanie, opinia :

Zapach dosyć mocny kojarzący się z perfumami, całkiem przyjemny, nie utrzymuje się na włosach.
Konsystencja minimalnie bardziej lepka niż zazwyczaj w przypadku takich produktów, nie przeszkadza to jednak w aplikacji.

Najczęściej nakładam serum na mokre włosy tuż po myciu z dodatkiem olejku - proporcje 1:1 lub 2:1, nigdy nie daję więcej olejku.
Zdarza mi się wcierać/wgniatać je w suche włosy, radzi sobie w takiej sytuacji lepiej niż inne sera.
Połączone z olejem daje efekt miękkich i wygładzonych końców.

Zastosowane samo wygładza włosy, jednak nie tracą one objętości i nie strączkują się. W tej sytuacji niestety istnieje ryzyko spuszenia, rzadziej nasilonego plątania.
Na pewno ogranicza łamanie i rozdwajanie włosów.

Nie jest to idealne serum, ale mimo wszystko bardzo lubię z nim pracować, daje spore pole do popisu w kwestii efektów, jakie  można uzyskać. :)
Komu mogę je polecić? Składowo i zabezpieczająco - posiadaczkom suchych i kruchych włosów. Pod względem efektu - posiadaczkom włosów gładkich, które bardzo łatwo obciążyć i zestrączkować.

Lubicie kosmetyki Toni&Guy?

9 komentarzy:

  1. Ciekawe, nigdy nie miałam produktów tej marki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam ale za taką cenę nie zaryzykuje sprawdzenia jak by u mnie działał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie to sporo jak na silikonowe serum :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiłaś mnie tym eliksirem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. brzmi fajne :) znam Toni&Guy, bo gdzieś tam mi się rzuciły ich kosmetyki w oczy w drogerii, ale nigdy nic nie miałam od nich, chyba tylko jakąś miniaturkę, ale to już nawet nie pamiętam co to było, więc nie wiem, czy się liczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie miałam nic z tej firmy, ale recenzja tego serum brzmi fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam zapach soli morskiej w sprayu od T&G! Ale działanie nie jest jakieś spektakularne, powiedziałabym nawet, że znikome.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie miałam nic z tej firmy, ale może kiedyś na coś się skuszę :) Zakochałam się w Mythic Oil i będę mu wierna :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...