środa, 1 lipca 2015

Kuracja do włosów z olejkiem arganowym Isana Professional - dobra odżywka b/s?


Prawdopodobnie większość włosomaniaczek nie wiedziała o istnieniu tego kosmetyku przed pojawieniem się jego recenzji u BHC. Wśród tych osób byłam ja i podobnie jak wiele innych dziewczyn niedługo później kupiłam jedną tubkę. 
To jeden z tych produktów nad którymi nie zastanawiam się specjalnie długo – ktoś polecił, kosztuje piątaka, co mi szkodzi?



Cena: 4,99zł / 150ml
Dostępność: Rossmann

Skład:

Aqua – woda

Cetearyl Alcohol – niejonowa substancja powierzchniowo czynna, emolient tłusty, często komedogenny; tworzy film, który zatrzymuje wilgoć, zmiękcza, wygładza i pośrednio nawilża włosy i skórę

Glycerin – gliceryna, humektant, działanie nawilżające, jednak stosowania w nieodpowiednich warunkach określanych tzw. punktem rosy (np. sezon grzewczy) może wykazywać działanie odwrotne

Isopropyl Palmitate – emolient suchy, na skórę może działać komedogennie; na włosach tworzy delikatny film zapobiegający utracie wilgoci, zmiękcza i wygładza włosy

Propylene Glycol – humektant, może podrażniać jeśli jest stosowany na chorobowo zmienioną skórę

Prunus Amygdalus Dulcis Oil – olej ze słodkich migdałów, polecany do wszystkich typów włosów - nawilża, zmiękcza, dodaje włosom blasku; nadaje się do zabezpieczania włosów np. przed kąpielą w basenie, ochroni włosy przed działaniem promieni słonecznych

Cetrimonium Chloride – sól amonowa,konserwant, kondycjoner, kationowa substancja powierzchniowo czynna; nadaje włosom połysk, wygładza, ułatwia rozczesywanie, działa antystatycznie, ułatwia spłukiwanie produktu z włosów

Panthenol – prowitamina B5, nawilżająca substancja aktywna - ma zdolność wnikania wgłąb skóry/włosa; wygładza, działa przeciwzapalnie, przyspiesza regenerację naskórka

Quaternium-87 – substancja pochodzenia roślinnego, która najprawdopodobniej nadbudowuje się na włosach o mocno rozchylonych łuskach, nadaje włosom objętości, ma właściwości antystatyczne, nabłyszcza i wygładza włosy. Niektóre źródła podają, że nie nadbudowuje się

Argania Spinosa Kernel Oil – olej arganowy, w jego składzie znajduje się unikalna kompozycja kwasów tłuszczowych oraz witamina E - silny przeciwutleniacz. Świetnie się wchłania, mocno nawilża

Parfum – zapach

Citric Acid – kwas cytrynowy, regulator pH, rozpuszcza się w wodzie

Sodium Citrate – regulator pH, zwiększa trwałość kosmetyku i jego stabilność

Limonene – imituje zapach skórki cytrynowej, składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen

Sodium Benzoate – sól kwasu benzoesowego, konserwant zapobiegający rozwojowi mikroorganizmów

Opinia, działanie:

Zapach w moim odczuciu męczący, jak duszące perfumy dojrzałych kobiet. Krąży mi po głowie skojarzenie z Kenzo Jungle, zapachy z nutami pieprzu i goździkami. Fu.
Maska (najłatwiej mi używać tego określenia) ma gęstą konsystencję, nie jest szczególnie wydajna i rozprowadza się niezbyt wygodnie – znika gdzieś po drodze i trzeba dokładać kolejną porcję.

Na początek kilka słów o tym, co można przeczytać na etykiecie. 
Według producenta mamy do czynienia z OLEJEM, zawierającym kompleks olejów pielęgnacyjnych – arganowego i słonecznikowego. Wystarczy rzucić okiem na skład żeby zauważyć, że oleju słonecznikowego w nim nie ma – jest za to olej ze słodkich migdałów.

„Olej” można stosować przed i po myciu na mokre włosy, ale również na suche włosy jako „styling finish”. 

Mam nieodparte wrażenie, że producenta trochę poniosło – składowo to jest odżywka/maska. 
Mimo to dałam szansę instrukcjom z opakowania i nałożyłam niewielką ilość produktu na suche włosy. Efekt był taki jak się spodziewałam, usztywnione i nieco posklejane końcówki. Dokładnie tak, jakbym nałożyła na sucho każdą inną odżywkę.

Spróbowałam również drugiego sugerowanego sposobu - nakładania na mokre włosy po umyciu w wersji b/s.
Nigdy nie byłam fanką odżywek bez spłukiwania, chociaż odżywka Joanna Naturia miała swoje momenty.
Wychodzę z założenia, że jeśli nie ma ryzyka zniszczenia włosów to warto próbować różnych opcji - co złego może się stać? Jeśli coś pójdzie nie tak, wystarczy je związać lub umyć. :)
Maskę nałożyłam na umyte i "odżywione" włosy, dokładnie wgniotłam i wprasowałam ją w dolną połowę długości. Efekt pozytywnie mnie zaskoczył - włosy nabrały i pięknej objętości i stały się puszyste. Żadnych strąków czy sztywności.
Nie jestem fanką gładkich i idealnie prostych włosów, dlatego często dążę do zwiększenia ich objętości. W połączeniu z delikatnym skrętem wydaje się, że mam ich na głowie dwa razy więcej niż w rzeczywistości. :) Dodatkowo taka fryzura łagodzi ostre rysy twarzy.

I w końcu ostatni sposób, czyli klasyczne stosowanie maski po myciu ze spłukiwaniem.
Podobnie jak prosty skład podoba mi się przewidywalne działanie. Maska dość ładnie wygładza, nie obciąża ale dociąża, włosy się nie strączkują. Przyzwoity emolientowy produkt za grosze, na którym można polegać. 

Znacie, lubicie?


18 komentarzy:

  1. Napisałam do nich maila jakiś czas temu w sprawie tego opisu, bo to ewidentnie opis olejku, pewnie typowa silikonowa mieszanka. Odpisali, że ogarną sprawę, ale kupiłam juz czwarte opakowanie i nadal to samo.
    Ja jej uzywam tylko jako maski i w ten sposób jest super. Genialna wręcz, wygładza i dociąża moje suche fale tak, że aż proste są :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa maska i cena jest kusząca, warto wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie się nie sprawdziła :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ją, ale nadal boję się użyć - za dużo gliceryny jak dla mnie, pewnie będzie sianko. Ale może zużyję pod olej albo w złożonej pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam, używam, bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ją :) Sprawdza się u mnie świetnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Używam przed myciem na mokro w parze z olejem i pasuje tu idealnie, także myjąc potem włosy nie martwię się o przesuszenie końcówek. Zwykle moje włosy szybko się nudzą i muszę szukać zamiennika, ale ta maska sprawdza się już długi czas.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tak trochę mniej na temat- wiecie, co się dzieje z odżywkami Naturii b/s? Szukam już od dłuższego czasu w Rossmannie, Hebe i bezimiennych drogeriach i nie mogę ich dostać :( Są tylko w Naturze czy wycofali?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam ostatnio w Tesco, są też w Kauflandzie. W drogeriach bywają bardzo rzadko, nie wiem czemu...

      Usuń
  9. Ta odżywka jest dobra, lubię ją dłużej potrzymać.
    Mogłabyś polecić inne dobre emolientowe maski/ odżywki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro lub pojutrze wrzucę post z listą dobrych emolientowych produktów :)

      Usuń
    2. Wielkie dzięki :-)
      Biovaxy u mnie kariery nie robią, chodzi za mną zakup maski macadamia, jednak wciąż nie wiem czy jest warta swojej ceny.

      Usuń
  10. Nie znam, ale teraz na pewno się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam wręcz odżywkę z tej serii. <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja tą maskę nałożyłam na suche włosy i na to położyłam olej lniany, poszłam spać. Rano umyłam włosy szamponem z Yves Rocher i użyłam odżywki balea włosy po wyschnięciu były tak cudowne, że byłam w szoku :) solo maska nie daje takiego efektu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...