środa, 22 lipca 2015

Niedziela dla włosów: Prosta pielęgnacja, czyli dobre efekty przy minimalnym wysiłku


Po ostatniej niedzieli dla włosów mam jeszcze kilka dni "odpoczynku" od protein i humektantów.
Wiele razy pisałam, że podstawą pielęgnacji są dla mnie emolienty i jest to ściśle powiązane ze stanem moich włosów - wysokoporowatych, zniszczonych i suchych. 
Są szczególnie wrażliwe w dolnych partiach. Nie da się wyznaczyć konkretnej granicy, dlatego staram się odpowiednio dbać o ok. 30 cm długości, która jest moim zdaniem najbardziej wrażliwa. 



Analiza ostatniego roku pod kątem sposobów pielęgnacji i stosowanych produktów umożliwiła mi wyodrębnienie pewnego schematu, który jest pewnego rodzaju podstawą. 
Stosuję go w tzw. "codziennej pielęgnacji" gdy nie mam czasu ani ochoty na kombinacje.

Zawiera wszystkie elementy, które lubię najbardziej i śmiało mogę stwierdzić, że zwiększa szanse sukcesu o przynajmniej 50%. :) Składają się na niego:
- mycie tylko skóry głowy, najczęściej delikatnym szamponem
- olejowanie przed każdym myciem i niezmywanie oleju
- używanie emolientowych odżywek i masek (bez protein i humektantów lub z ich odpowiednio małą ilością; unikam keratyny)

Cały ten wstęp był w zasadzie wytłumaczeniem dlaczego tym razem tak prosto, tanio i szybko. Jak widać nie potrzeba wiele by osiągnąć fajny efekt. :)
Jeśli raz porządnie przygotujecie włosy (odsyłam do ostatniej NDW) istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że przez kolejnych kilka-kilkanaście dni będzie Wam się dobrze współpracować. Jednym z warunków jest zrezygnowanie z mycia długości szamponem - po co zmywać wszystko nad czym pracowałyście? Ale to już temat na inny wpis... (jeśli czytasz ten tekst długo po publikacji, a jesteś ciekawa czy napisałam coś na temat mycia zniszczonych włosów polecam zajrzeć do spisu treści lub znaleźć interesujące Cię posty po etykietach).



Prościej się nie dało. :)

Olejowanie: Dużo olejku Babydream(bazą jest olej słonecznikowy) na 3/4 długości włosów. Lubię nakładać dużo, niezależnie od ilości nie zmywam szamponem. Ba, nie zmywam też odżywką - na takie naolejowane włosy nakładam np. maskę i zostawiam na kilka-kilkadziesiąt minut. Spłukuję i voila. :)

Mycie: Dość szybkie i niezbyt dokładne mycie skóry głowy zwykłym szamponem Babydream.

Emolienty: Mój nowy hit położony na 10 minut. Maska Auchan za piątkę :) Recenzję wrzucę jutro lub pojutrze, potrzebuję podzielić się radosną nowiną. :)




 Efekt:

Dość duża objętość, sypkie i średnio dociążone włosy w dolnych partiach.*
Od nasady do ramion to zupełnie inna bajka, wyjątkowo rzadko coś się nie udaje na tym odcinku. :) Z tego powodu skupiam się na najbardziej zniszczonej długości, a tę bezproblemową pielęgnuję raczej minimalistycznie. 

*W żadnym wypadku nie chodziło mi o osiągnięcie spektakularnych efektów. Bardziej o pokazanie zadowalającej normy, którą można osiągnąć niewielkim kosztem i nakładem pracy. :) 





Jak wyglądała Wasza niedziela dla włosów?

26 komentarzy:

  1. O, mam ten sklep w miescie studenckim to w razie czego moge kupic tez :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam odżywkę b/s z auchana z tej samej serii, muszę wreszcie potestować :):)
    Ciekawa jestem, jak spisuje się u Ciebie maska :)

    W moim przypadku również królują emolienty na co dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O jeeeeeju, jak mi się podoba kolor Twoich włosów na tym zdjęciu! :):):) Bardzo nietypowo wyszedł.

    Patrzyłam ostatnio na maski Auchan, ale nie wzięłam. Teraz czekam na Twoją recenzję ;)
    (Swoją drogą, czy w każdym Auchan produkty do wlosów według marek są poukładane pionowo? Co za bzdura! Na przykład z 6 linii Gliss Kura 4 są w pionie w jednym miejscu, potem kilka innych rzeczy i parę rzędów dalej pozostałe 2 GK również w pionie. Nie można tego ustawić obok, serio?!)

    OdpowiedzUsuń
  4. Włosy są takie grube i błyszczące, aż się chce patrzeć dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio tylko myję szamponem i lekką odżywką bo jak nakładam maskę to mi się wydaje, że mózg mi się gotuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoje włosy wyglądają na tych zdjęciach idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasem taka piwlegnacja daje lepsze efekty niz niewiadomo ile produktow na raz;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne ,długie włosy .
    Tak bardzo Ci zazdroszczę ,ze bez 3 godzinnej walki Twoje włosy tak swietnie się prezentują .
    Ja niestety mam okropny kryzys włosowy .
    Absolutnie nic się nie sprawdza . Dwa tygodnie temu było naprawdę dobrze . Kilka myć szamponem z SLs i moje włosy są suche jak zaraz po rozjaśnianiu . Olejowanie ,sprawdzone maski nic nie dają :/
    Na początku myślałam ,ze to przez upały ,odstawiłam aloesowa maskę . Niestety teraz nic nie pomaga .

    OdpowiedzUsuń
  9. Zastanawiałam się ostatnio nad tą maską z Auchan za 5 zł, ale nie byłam pewna i zamiast tego kupiłam szampon OGX. Z niego nie jestem zadowolona, a coś czuję, że z tej maski byłabym bardziej i jeszcze miałabym więcej w portfelu. :( Masz śliczne włosy. :*

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj, mam prośbę
    Zamówiłam joico k-pak reconstruktor i hydrator.
    Mam suche rozjaśniane włosy które już przyciemnilam, czy hydratora mogę używać na codzień,czy zbyt duża ilość protein?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja niedziela to istny niewypał.
    Olekowanie na sucho macadamia.
    Mycie babydream
    Wymieszanie klorane mango, cece odzywka arganowa plus kilka kropli olejku macadamia.
    Maseczkę trzymałam ok 30 minut.
    W efekcie suche siano :/:/
    Byłam tak zła że nałożyłam olej Amla
    Zmyłam po Godzinie babydream
    Klorane mango z maseczka biowax 3 oleje na godzinę
    Jest lepiej, ale szału nie ma.
    Dzień wcześniej stosowałam natur vital i właśnie e niedzielę przed myciem mega susza, mimo że w sobotę było znośnie.
    Eh chociaż popatrzę na Twoje włoski :)

    OdpowiedzUsuń
  12. no i dlaczego mam tak daleko do Auchan?

    OdpowiedzUsuń
  13. Widzę, że mamy podobny typ włosów i bardzo podobne zasady pielęgnacji :-) U mnie również służą.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne włosy! :) Ja tez często kończę na prostym schemacie pielęgnacji, bombę staram się zastosować ok. raz w tygodniu :)
    A odżywką z Auchan mnie zaciekawiłaś - że ja jestem taka ślepa i nie dostrzegam takich perełek ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak Ty to robisz ze Twoje włosy są tak puszyste ale nie spuszone, gęste i lśniące ?
    Moje są tak ulizane i oklapnięte, ze nie wiem co robic.

    OdpowiedzUsuń
  16. jestem bardzo ciekawa tej maski, czekam na recenzje:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czekam na recenzję maski :) Śliczne włosy!
    http://www.lifewithcuriosity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj Gapo ( czy jak się zwracać? ;-))
    Nic nie piszesz, a ja z niecierpliwością czekam na nowy post ;)
    Odkąd stosuje się do Twoich rad moje włosy mimo lepszych i gorszych dni moje włosy są w dużo lepszym stanie.
    Jednak doskwiera mi fakt że muszę im poświęcać przy każdym myciu minimum godzinę aby były takie jakbym chciała.
    Zamówilam joico reconstruktor i hydrator, jednak nie doczytałam, Że hydrator również ma w składzie proteiny. Mimo to po nałożeniu dwóch produktów był szał, efekt jak po 3 maseczkach.
    Za drugim razem brakowało nawilżenia, będę kombinować nakładać przed joico natur vital a hydrator zastąpienie niebieskim balsamem z joico.
    Będę używać max 1 w tygodniu, z uwagi na strach przed przeproteinowaniem ( dobrze to napisałam? :P. )
    Chyba nie mam tyle sił by na codzień stosować naturalniejsza pielęgnacje. W weekendy owszem. Ale w tygodniu potrzebuje czegoś szybkiego. Ten niebieski balsam joico nałożony zaraz po umyciu na 15 minut pięknie wygładza włosy i nawilża. Może gdy moje zniszczone włosy odrosną będę mogła sobie pozwolić na słabsze kosmetyki.
    Pozdrawiam,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  19. kiedy będzie recenzja tej maski?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 9 sierpnia wieczorem, wyjechałam na dwa tygodnie i nie wzięłam jej ze sobą ani nie zrobiłam zdjęcia, a nigdzie nie mogę znaleźć składu...

      Usuń
    2. a chociaż tak w kilku słowach możesz coś napisać? w poniedziałek będe w auchanie i nie wiem czy ja wziąąć podobno jest jeszcze wersja z granatem. Do auchana mam spory kawałek wiem że te kilka złotych to nie majątek ale wole uniknąć bubla:) pozdrawiam

      Usuń
    3. http://www.livraison.simplymarket.fr/acheter-masque-nourrissant-karite-huile-de-jojoba-cheveux-secs-et-frises-auchan-300ml-auchan,234064,51,421,2061.htm i tu jest skład:)

      Usuń
  20. Ooo Rany.. ale masz piękne włosy. Mam nadzieję że moje też takie będą za jakiś czas <3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...