sobota, 12 marca 2016

Lekka odżywka Isana z wyciągiem z limonki i aloesu

Lekkie odżywki to kategoria, którą dopiero powoli odkrywam. Nie szukam ideału (chwilę zajęło mi połapanie się, że nie warto się na to nastawiać), kieruje mną ciekawość i chęć sprawdzania nowych produktów. :) Czysta przyjemność. 

Inny rodzaj odżywek na celowniku oznaczał przegląd oferty od zera - poniższą perełkę znalazłam w Rossmannie, kosztuje grosze i zdecydowanie zasługuje na uwagę. 

Dostępność: Rossmann
Cena: ok. 5zł / 300ml (często jest w promocji)




Skład:

Aqua - woda

Cetearyl Alcohol - niejonowa substancja powierzchniowo czynna, emolient tłusty, często komedogenny; tworzy film, który zatrzymuje wilgoć, zmiękcza, wygładza i pośrednio nawilża włosy i skórę

Glyceryl Stearate SE - emolient tłusty, ester kwastu stearynowego i gliceryny, często komedogenny; tworzy film, który zatrzymuje wilgoć, czyli pośrednio nawilża; zmiękcza i wygładza włosy

Propylene Glycol - humektant, może podrażniać jeśli jest stosowany na chorobowo zmienioną skórę

Panthenol - prowitamina B5, nawilżająca substancja aktywna - ma zdolność wnikania wgłąb skóry/włosa; wygładza, działa przeciwzapalnie, przyspiesza regenerację naskórka

Niacinamide - witamina PP/B3; poprawia kondycję włosów, ogranicza ich wypadanie

Hydrolyzed Keratin - hydrolizat keratyny; substancja filmotwórcza; kondycjonuje, zmiękcza i wygładza, działa antystatycznie; łagodzi drażniące działanie substancji powierzchniowo czynnych

Citrus Aurantifolia Extract - ekstrakt z owocu limonki, ma właściwości odswieżające i tonizujące

Prunus Amygdalus Dulcis Oil - olej ze słodkich migdałów, polecany do wszystkich typów włosów - nawilża, zmiękcza, dodaje włosom blasku; nadaje się do zabezpieczania włosów np. przed kąpielą w basenie, ochroni włosy przed działaniem promieni słonecznych

Aloe Barbadensis Extract - ekstrakt z aloesu zwyczajnego; nawilża

Behentrimonium Chloride - substancja aktywnie myjąca, oczyszczająca włosy i skórę, dobrze się wchłania; wygładza, ułatwia rozczesywanie, zapobiega elektryzowaniu. Nabłyszcza włosy, nadaje im miękkość i sprężystość

Isopropyl Alcohol - rozpuszczalnik, konserwant, zapobiega rozwojowi grzybów i bakterii, odkaża, ułatwia penetrację składników kosmetyku wgłąb włosa. Może silnie wysuszać i podrażniać!

Stearamidopropyl Dimethylamine - składnik pochodzenia roślinnego, zmywalny wodą, zastępuje silikon

Quaternium-87 - substancja pochodzenia roślinnego, która najprawdopodobniej nadbudowuje się na włosach o mocno rozchylonych łuskach, nadaje włosom objętości, ma właściwości antystatyczne, nabłyszcza i wygładza włosy. Niektóre źródła podają, że nie nadbudowuje się

Glycerin - gliceryna, humektant, działanie nawilżające, jednak stosowania w nieodpowiednich warunkach określanych tzw. punktem rosy (np. sezon grzewczy) może wykazywać działanie odwrotne

Cetearyl Glucoside - emulgator, stabilizator, substancja pianotwórcza i poprawiająca konsystencję, niejonowa substancja powierzchniowo czynna łagodna dla skóry i błon śluzowych

Xanthan Gum - zagęszczacz i stabilizator naturalnego pochodzenia, zwiększa lepkość produktu

Cetyl Alcohol - emolient tłusty, może być komedogenny. Odpowiada za konsystencję, ma również lekkie właściwości emulgujące. Tworzy na włosach delikatny, zmywalny film, który zapobiega odparowywaniu wody (nawilża).  Jest stosowany w maskach do każdego rodzaju włosów, wygładza.

Stearyl Alcohol - emolient, tzw. alkohol tłuszczowy występujący w olejach, woskach i tłuszczach w związanej formie. Decyduje o konsystencji i lepkości produktu, stabilizuje emulsje. Tworzy na włosach delikatny, zmywalny film, który zapobiega odparowywaniu wody (nawilża)

Parfum - zapach

Limonene - imituje zapach skórki cytrynowej, składnik kompozycji zapachowej, potencjalny alergen

Sodium Benzoate - sól kwasu benzoesowego, konserwant zapobiegający rozwojowi mikroorganizmów

Potassium Sorbate - konserwant

Phenoxyethanol - konserwant zapobiegający rozwojowi mikroorganizmów

Sodium Dehydroacetate - konserwant zapobiegający rozwojowi mikroorganizmów

Citric Acid - kwas cytrynowy, regulator pH, rozpuszcza się w wodzie

Sodium Hydroxide - regulator pH




Opinia, działanie:

Uwielbiam zapach tej odżywki - słodki, trochę jabłkowy. Łatwo się rozprowadza, nie spływa z włosów, jest całkiem wydajna. Konsystencja lekka, kremowa.

Jest to produkt bezsilikonowy, w którym znajdziemy sporo humektantów i hydrolizowaną keratynę. O ile nie trzeba się obawiać nadbudowywania wspomnianych silikonów, to w przypadku włosów wrażliwych na proteiny istnieje ryzyko przeproteinowania. 
Zbuntować się mogą także włosy, które nie lubią keratyny lub są po prostu bardzo suche, sztywne i zniszczone ALE może też okazać się, że będą takim produktem zachwycone. Reakcję da się częściowo przewidzieć tylko jeśli dobrze znacie swoje włosy (chociaż parę ostatnich lat uświadomiło mi, że można się mocno zdziwić). :) 

Łączy dwie rzeczy, na których mi zależy - lekkość i wygładzające właściwości. Nie powoduje oklapu, łatwo uzyskać przyjemną objętość, a jednocześnie wygładza zapobiegając usztywnianiu się końcówek. Włosy są po niej puszyste i miękkie. Strączkowania nie zauważyłam.
W zależności od stanu końców czasem potrzebne jest wsparcie w postaci odrobiny serum. Poza tym ciężko tej odżywce cokolwiek zarzucić biorąc pod uwagę skład i cenę. 
Nadaje się do wzbogacania olejkami i innymi półproduktami, spokojnie można stosować ją do metody OMO lub do mycia długości zamiast szamponu. 

Dla kogo? Przede wszystkim dla fal i loków, którym zależy na umiarkowanej lekkości i objętości (zależnie od typu włosów taka mieszanka keratyny i emolientów może zadziałać mniej lub bardziej wygładzająco - ile osób tyle reakcji :)).
Dla mnie to odżywka lekka w kierunku średniej - w miarę upływu czasu coraz łatwiej mi dociążyć (i obciążyć) długość. Mimo tego nigdy mnie nie zawiodła, a niezależnie od fryzury (proste czy po papilotach) włosy zawsze wyglądają po mniej dobrze i nie sprawiają problemów.

Za piątkę warto spróbować. :)

28 komentarzy:

  1. Oj muszę jej poszukać:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię tę odżywkę, właśnie kończę opakowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć:)
    Poprosiłam mojego męża, żeby napisał dla mnie dziennik włosowy (https://wlosomaniaczka.pl), w którym mogłabym zapisywać na bieżąco co robię z włosami. Może Wam też się przyda;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Stałam ostatnio przy tych odżywkach, ale cofnęłam się i wzięłam olejową Timotei, bo była w promocji ;) Twoja recenzja jednak zachęca do tego żeby następnym razem przyjrzeć się jednak dokładniej im :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyda mi się na czas kiedy chcę wydobyć skręt. Ciężkie odżywki prostują mi włosy. :<

    OdpowiedzUsuń
  6. Używałam jej ostatnio i była całkiem całkiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie niestety Alterra i Isana do włosów się nie sprawdzają :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Odżywki Isany to niegdyć mój stały element pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłaby dla mnie super, gdyby nie IPA. Dwa użycia pod rząd i przesusz ;(

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie niestety się nie sprawdziła, ale podejrzewam, że to wina aloesu, z którym moje włosy nie bardzo się lubią :) Dodatkowo kiedy nałożyłam na skórę głowy, po spłukaniu zaczęła niemiłosiernie swędzieć. Uznałam, że najlepiej będzie ją oddać - u przyjaciółki spisała się świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochana, mogłabyś mi polecić jakiś delikatny szampon, bez sls i innych silnych środków myjących, bez olajków, które obciążają, a który nie jest babydrem czy facellą? ;) szukam takiego lekkiego i znaleźć nie mogę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem Autorką, ale czy próbowałaś może któregoś szamponu z mydlnicą lekarską produkowanego przez Fitomed? Moja włosy również nie współpracują z wymienionymi przez Ciebie produktami, bo nieludzko się plączą (coco-glucoside :/ ), ale mydlnica pasuje mi trochę bardziej.

      Usuń
    2. Polecam szampony Vianek (nawilżającw i odżywczy) i Sylveco (pszeniczno-owsiany) dla mnie są super ☺
      Pozdrawiam
      Nuśka ☺

      Usuń
  12. Moje loki uwielbiają aloes, muszę wypróbować tą odżywkę koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. przekonałaś mnie, spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O, o tej jeszcze nie słyszałam :) jak tylko będę w rossmanie, to kupię

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny post!!! :* Czekam na kolejne :)
    Zapraszam do mnie :)
    http://thelensofmylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy post. Może spróbuję tej odżywki choć boje się, że ta kreatyna w składzie może nie spodobać się moim włosom, które nienawidzą protein. Boje się też aloesu, który też może moje wysokoporki napuszyć. Ale zawsze można zmieszać ją z olejkami i np jogurtem. Myślę,że taki miks sprawdzi się u mnie całkiem nieżle:). Zapraszam na mojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy post. Może spróbuję tej odżywki choć boje się, że ta kreatyna w składzie może nie spodobać się moim włosom, które nienawidzą protein. Boje się też aloesu, który też może moje wysokoporki napuszyć. Ale zawsze można zmieszać ją z olejkami i np jogurtem. Myślę,że taki miks sprawdzi się u mnie całkiem nieżle:). Zapraszam na mojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Od dawien dawna używam, polecam każdej.

    OdpowiedzUsuń
  19. Skoro takie dobre opinie zbiera, to chętnie wypróbuję. :) Jutro zakupię, mam nadzieję, że jest tak dobra jak mówicie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ooo chętnie przetestuję tę wersję, bo posiadam tą żółtą, i też jest w dechę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kurczę, moje włosy się bardzo osłabiły, kiedy okazało się, że mam pasożyta.. już wyleczone ale do końca nie wróciłam do siebie jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdziwiłaś mnie, zawsze omijałam produkty Isana, bo uważałam że są słabe, tanie i sięgałam po coś wyższej półki, co niekoniecznie okazywało się lepsze. Chyba będę musiała spróbować - dla moich loków mogą okazać się świetnym i tanim rozwiązaniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Isana tanie i słabe? Nie żartuj!

      Usuń
  23. Lubię tą odżywkę za brak silikonów oraz jej zapach. Moim sposobem na ładnie układające się włosy jest używanie do mycia wody uzdatnionej i pozbawionej wysuszającego chloru. Osiągnęłam to dzięki filtrowi prysznicowemu z KDF, u mnie się sprawdza.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...